| 2009 : Barrichello és Button hozták az első szingapúri edzést - Pénteki 1. szabadedzés - Szingapúri GP |
Barrichello és Button hozták az első szingapúri edzést - Pénteki 1. szabadedzés - Szingapúri GP
2009.09.26. 12:44
Rubens Barrichello és Jenson Button voltak a leggyorsabbak a Szingapúri Nagydíj pénteki első szabadedzésén, amely világosban kezdődött, de sötétben ért véget. Mögöttük a Mark Webber és Fernando Alonso zárt, akinek a csapattársa megismételte Nelsinho Piquet tavalyi balesetét.
A világbajnokság két fő esélyese, Rubens Barrichello és Jenson Button végzett az élen a Szingapúri Nagydíj pénteki, világosban kezdődő, de már sötétben véget érő első szabadedzésén.
A boxkijáratot helyi idő szerint este 6-kor nyitották ki, ezután úgy 20 percig szinte semmi sem történt, mielőtt a két Toro Rosso kihajtott a pályára. Sébastien Buemi 1:55-ös körökkel indított, majd a 32. percben 1:53.757-nél állította meg a stoppert, hogy Mark Webber rövidesen megdöntse az időeredményét a Red Bull-lal.
Az aszfalt képtelenül koszos volt, az autók látványos porfelhőt kavarva száguldottak el a délutáni csúcsforgalom miatt zsúfolt közúti felüljárók alatt. A versenyzők folyamatosan csúszkáltak, és jellemzően 5-6 másodperccel lassabban értek körbe, mint egy évvel ezelőtt - bár ehhez a pálya kismértékű átépítése is hozzájárult.
Webber a 39. percben 1:51.912-re szépített, miközben csapattársa, Sebastian Vettel megmaradt motorjaival spórolva a garázsban várakozott. Három perccel később bizarr jelenet játszódott le, amikor Romain Grosjean a 17-es kanyarnál szinte tökéletesen megismételte elődje, Nelsinho Piquet tavalyi balesetét. Az edzést emiatt tíz percre meg kellett szakítani.
Button közvetlenül az ütközés előtt repítette az élre Brawn GP-jét, 1:51.589-es köridőt érve el. Ezzel az újraindítást követően is 8 percen át megtartotta a vezetést, akkor azonban Heikki Kovalainen, aki 23 perccel korábban bemutatott egy piruettet McLarenjével, 1:51.215-re szorította le a lécet.
Button hamarosan visszavette tőle az 1. helyet, majd 1:50.703-ra javított. Ennél már csak saját csapattársa, Barrichello tudott gyorsabban autózni, előbb 1:50.549-es, aztán 3 perccel a leintés előtt 1:50.179-es kört préselve ki Brawnjából.
Mögöttük Webber végzett, életben tartva a Red Bull reményeit, majd a botránytól függetlenül Szingapúrban már tavaly is gyors Fernando Alonso következett a listán. A sokak által favoritnak tartott McLarenek egyelőre fél másodperccel lemaradtak Barrichellótól, míg Kimi Räikkönen hiába javított kétszer is az utolsó percekben, a 9. helyről nem tudott előretörni. Csapattársa, Giancarlo Fisichella további 1.525 másodperccel lassabb volt nála.
A poros pályán számtalan kicsúszás történt, de Grosjeanon kívül csodával határos módon senki nem ütközött a falnak. Adrian Sutil az 55. percben az 5-ös kanyarnál fékezett túl későn, ezért a bukótérben kellett megfordulnia, szűk negyedórával később pedig Vettel ijesztett rá a Red Bullra, amikor súrolta a korlátot a jobb hátsó kerekével. A 80. percben Timo Glock sodródott ki a célegyenesre ráfordulva.
|
|
Pénteki 1. edzés |
14. - Szingapúri GP |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
|
|
Helyszín: |
Szingapúr |
|
|
|
Időpont: |
2009. szeptember 25., péntek, 12:00-13:30 (CET) |
|
|
|
Pályahossz: |
5067 m |
|
|
|
Időjárás: |
Száraz (levegő: 31 fok, aszfalt: 31-34 fok) |
|
|
|
Tavalyi első: |
L. Hamilton (McLaren) |
1:45.518 |
|
|
|
|
|
Körrekord: |
F. Massa (Ferrari), 2008. |
1:44.014 |
|
|
|
 |
 |
 |
|
|
Név |
|
Csapat |
G |
Köridő |
Km/ó |
Eltér |
Előző |
Kör |
|
 |
 |
 |
1. |
|
Rubens Barrichello |
BRA |
Brawn GP-Mercedes |
B |
1:50.179 |
165.560 |
|
|
19 |
|
2. |
|
Jenson Button |
GBR |
Brawn GP-Mercedes |
B |
1:50.356 |
165.294 |
0.177 |
0.177 |
22 |
|
3. |
|
Mark Webber |
AUS |
Red Bull-Renault |
B |
1:50.416 |
165.204 |
0.237 |
0.060 |
21 |
|
4. |
|
Fernando Alonso |
SPA |
Renault |
B |
1:50.567 |
164.979 |
0.388 |
0.151 |
16 |
|
5. |
|
Sebastian Vettel |
GER |
Red Bull-Renault |
B |
1:50.614 |
164.909 |
0.435 |
0.047 |
16 |
|
6. |
|
Heikki Kovalainen |
FIN |
McLaren-Mercedes |
B |
1:50.699 |
164.782 |
0.520 |
0.085 |
21 |
|
7. |
|
Lewis Hamilton |
GBR |
McLaren-Mercedes |
B |
1:50.715 |
164.758 |
0.536 |
0.016 |
17 |
|
8. |
|
Robert Kubica |
POL |
BMW-Sauber |
B |
1:50.815 |
164.609 |
0.636 |
0.100 |
15 |
|
9. |
|
Kimi Räikkönen |
FIN |
Ferrari |
B |
1:50.865 |
164.535 |
0.686 |
0.050 |
19 |
|
10. |
|
Kazuki Nakajima |
JAP |
Williams-Toyota |
B |
1:51.089 |
164.203 |
0.910 |
0.224 |
25 |
|
11. |
|
Nico Rosberg |
GER |
Williams-Toyota |
B |
1:51.427 |
163.705 |
1.248 |
0.338 |
23 |
|
12. |
|
Adrian Sutil |
GER |
Force India-Merc. |
B |
1:51.544 |
163.534 |
1.365 |
0.117 |
14 |
|
13. |
|
Sebastien Buemi |
SWZ |
Toro Rosso-Ferrari |
B |
1:51.643 |
163.389 |
1.464 |
0.099 |
28 |
|
14. |
|
Nick Heidfeld |
GER |
BMW-Sauber |
B |
1:51.656 |
163.370 |
1.477 |
0.013 |
15 |
|
15. |
|
Timo Glock |
GER |
Toyota |
B |
1:52.083 |
162.747 |
1.904 |
0.427 |
20 |
|
16. |
|
Jarno Trulli |
ITA |
Toyota |
B |
1:52.135 |
162.672 |
1.956 |
0.052 |
20 |
|
17. |
|
Giancarlo Fisichella |
ITA |
Ferrari |
B |
1:52.390 |
162.303 |
2.211 |
0.255 |
24 |
|
18. |
|
Vitantonio Liuzzi |
ITA |
Force India-Merc. |
B |
1:52.905 |
161.562 |
2.726 |
0.515 |
23 |
|
19. |
|
Jaime Alguersuari |
ESP |
Toro Rosso-Ferrari |
B |
1:53.232 |
161.096 |
3.053 |
0.327 |
25 |
|
20. |
|
Romain Grosjean |
FRA |
Renault |
B |
1:53.458 |
160.775 |
3.279 |
0.226 |
9 |
|
 |
 |
|
|
A köridők eloszlása (Tolerancia: 0.0121 mp.) |
 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
1:50.179 |
- (3.279) - |
1:53.458 |
 | |
 | |
|
|
| |