2009 : Vettel Alonsót előzte meg, Webber kicsúszott - Pénteki 2. szabadedzés - Szingapúri GP |
Vettel Alonsót előzte meg, Webber kicsúszott - Pénteki 2. szabadedzés - Szingapúri GP
2009.09.26. 12:50
Sebastian Vettel vette át a vezetést a Szingapúri Nagydíj péntek esti szabadedzésén, a Red Bull azonban nem zárt egyértelműen jó napot, Mark Webber ugyanis a falnak ütközött. Fernando Alonso végig keresztbe autózott, mégis 2. lett.
A bajnoki címre matematikailag még mindig esélyes Sebastian Vettel vette át a vezetést a Brawn GP párosától a Szingapúri Nagydíj második, villanyfényes szabadedzésén, amelyet az elsőhöz hasonlóan félbe kellett szakítani egy baleset miatt.
Ezúttal éppen a másik Red Bullt vezető Mark Webber ütközött a falnak olyan helyen, ahol nem lehetett daruval kiemelni autóját a pályáról, de így is megőrizte a 6. helyet a tabellán.
Ezt az tette lehetővé, hogy a pályaviszonyok továbbra sem javultak jelentős mértékben: az utcai pályát még mindig figyelemreméltó porréteg fedi, amely ismét számos látványos korlátsúrolással és keresztbe autózással ajándékozta meg a nézőket.
Utóbbiban főleg Fernando Alonso jeleskedett, aki ennek ellenére az utolsó percben a 2. helyre hozta a Renault-t 0.274 másodperces hátránnyal Vettel mögött. Webbert a célegyenesre fordító gyors kanyar külső rázókövét borító por tréfálta meg a 33. percben: az ausztrál megpördült, és a boxutca falán összetörte a Red Bullt.
Ekkor éppen ő állt az élen, miután a 22. percben a hétvégén először áttörte az 1:50-es határt, majd tíz percre rá 1:49.317-es köridőt repesztett. Ennél ekkor még Vettel is lassabb volt három tizeddel, pedig a német ekkor már a szuperlágy gumit használta, míg Webber a lágyat.
Az edzést tízperces takarítást követően, a 43. percben indították újra, s nem sokkal később Nick Heidfeld letaszította az élről Webbert az immár általánosan használt lágyabb abroncsokkal. A BMW versenyzőjének 1:49.098-as idejét szűk negyedórával a leintés előtt Heikki Kovalainen javította meg 146 ezreddel.
A zsúfolt hajrában mindössze Vettelnek sikerült ennél gyorsabban száguldania, de 1:48.650-es etalonja négy másodperccel elmaradt Alonso tavalyi legjobbjától.
Kovalainen végül a 3. helyen zárt, míg Lewis Hamilton a 9. pozícióba hozta a McLarent a megszokottnál kevésbé szoros mezőnyben. Ezúttal csak 11 pilóta tudta egy másodpercre közelíteni a leggyorsabbat, s a sereghajtók lemaradása a két szekundumot is meghaladta.
A délelőtt taroló Brawnok ezúttal hosszabb etapokon a versenyre edzettek, így Jenson Button az 5. helyen végzett, Rubens Barrichello pedig 11. lett, miután egyszer túl közeli kapcsolatba került a 10-es kanyar - a híres sikán - külső betonfalával.
Az utóbbi két futamon remeklő Force Indiák a mezőny hátsó felébe szorultak - ráadásul Adrian Sutil meg is pördült egyszer -, és a Ferrarik sem villogtak. Kimi Räikkönen a 14. pozícióban zárt, míg a sokáig utolsó helyen tanyázó Giancarlo Fisichella végül három tizeddel a finn mögött 16. lett.
A délelőtt kicsúszó Romain Grosjean ezúttal is csak 17 kört tudott megtenni, mivel fékproblémákkal küzdött Renault-jában, így mindössze Jaime Alguersuarit tudta megelőzni.
|
|
Pénteki 2. edzés |
14. - Szingapúri GP |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
|
|
Helyszín: |
Szingapúr |
|
|
|
Időpont: |
2009. szeptember 25., péntek, 15:30-17:00 (CET) |
|
|
|
Pályahossz: |
5067 m |
|
|
|
Időjárás: |
Száraz (levegő: 30 fok, aszfalt: 29-31 fok) |
|
|
|
Tavalyi első: |
F. Alonso (Renault) |
1:45.654 |
|
|
|
|
|
Körrekord: |
F. Massa (Ferrari), 2008. |
1:44.014 |
|
|
|
 |
 |
 |
|
|
Név |
|
Csapat |
G |
Köridő |
Km/ó |
Eltér |
Előző |
Kör |
|
 |
 |
 |
1. |
|
Sebastian Vettel |
GER |
Red Bull-Renault |
B |
1:48.650 |
167.890 |
|
|
31 |
|
2. |
|
Fernando Alonso |
SPA |
Renault |
B |
1:48.924 |
167.467 |
0.274 |
0.274 |
27 |
|
3. |
|
Heikki Kovalainen |
FIN |
McLaren-Mercedes |
B |
1:48.952 |
167.424 |
0.302 |
0.028 |
30 |
|
4. |
|
Nick Heidfeld |
GER |
BMW-Sauber |
B |
1:49.098 |
167.200 |
0.448 |
0.146 |
31 |
|
5. |
|
Jenson Button |
GBR |
Brawn GP-Mercedes |
B |
1:49.311 |
166.874 |
0.661 |
0.213 |
34 |
|
6. |
|
Mark Webber |
AUS |
Red Bull-Renault |
B |
1:49.317 |
166.865 |
0.667 |
0.006 |
14 |
|
7. |
|
Nico Rosberg |
GER |
Williams-Toyota |
B |
1:49.333 |
166.841 |
0.683 |
0.016 |
33 |
|
8. |
|
Timo Glock |
GER |
Toyota |
B |
1:49.342 |
166.827 |
0.692 |
0.009 |
30 |
|
9. |
|
Lewis Hamilton |
GBR |
McLaren-Mercedes |
B |
1:49.358 |
166.803 |
0.708 |
0.016 |
28 |
|
10. |
|
Robert Kubica |
POL |
BMW-Sauber |
B |
1:49.609 |
166.421 |
0.959 |
0.251 |
24 |
|
11. |
|
Rubens Barrichello |
BRA |
Brawn GP-Mercedes |
B |
1:49.616 |
166.410 |
0.966 |
0.007 |
30 |
|
12. |
|
Adrian Sutil |
GER |
Force India-Merc. |
B |
1:49.710 |
166.267 |
1.060 |
0.094 |
31 |
|
13. |
|
Jarno Trulli |
ITA |
Toyota |
B |
1:49.795 |
166.139 |
1.145 |
0.085 |
29 |
|
14. |
|
Kimi Räikkönen |
FIN |
Ferrari |
B |
1:49.941 |
165.918 |
1.291 |
0.146 |
29 |
|
15. |
|
Kazuki Nakajima |
JAP |
Williams-Toyota |
B |
1:50.023 |
165.794 |
1.373 |
0.082 |
34 |
|
16. |
|
Giancarlo Fisichella |
ITA |
Ferrari |
B |
1:50.253 |
165.449 |
1.603 |
0.230 |
31 |
|
17. |
|
Sebastien Buemi |
SWZ |
Toro Rosso-Ferrari |
B |
1:50.527 |
165.038 |
1.877 |
0.274 |
29 |
|
18. |
|
Vitantonio Liuzzi |
ITA |
Force India-Merc. |
B |
1:50.605 |
164.922 |
1.955 |
0.078 |
28 |
|
19. |
|
Romain Grosjean |
FRA |
Renault |
B |
1:50.972 |
164.377 |
2.322 |
0.367 |
17 |
|
20. |
|
Jaime Alguersuari |
ESP |
Toro Rosso-Ferrari |
B |
1:51.423 |
163.711 |
2.773 |
0.451 |
31 |
|
 |
 |
|
|
A köridők eloszlása (Tolerancia: 0.0102 mp.) |
 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
1:48.650 |
- (2.773) - |
1:51.423 |
 | |
 | |
|
|
|