2009 : Hamilton Vettelt előzte meg az időmérő előtt - Szombati szabadedzés - Szingapúri GP |
Hamilton Vettelt előzte meg az időmérő előtt - Szombati szabadedzés - Szingapúri GP
2009.09.26. 20:37
Lewis Hamilton töltötte az élen a Szingapúri Nagydíj utolsó szabadedzésének zömét, és bár Sebastian Vettel a hajrában néhány percre megelőzte, a világbajnok végül az első helyre repítette a McLarent. Jenson Button eközben a tapadás hiányával küszködött.
Lewis Hamilton érte el a legjobb köridőt a Szingapúri Nagydíj időmérőjét megelőző utolsó szabadedzésén, mely során a brit végig az élmezőnyben tartózkodott. A címvédő az edzés leintésekor ugrott az addig élen álló Sebastian Vettel elé, míg Nico Rosberg a 3. lett.
A tréning a péntekihez hasonló időjárási körülmények között vette kezdetét, és a zöld lámpák felvillanásakor az egész mezőny a pályára tódult, hogy teljesítse az első installációs köröket.
Az értékelhető események sorára viszont egészen a 13. percig kellett várni, amikor Giancarlo Fisichella megtette az első mért kört, és 1:58.455-nél állította meg a stoppert. Ekkor még az olasz mentségére szolgálhatott, hogy csúnyán feltartották, végül azonban hiába tett meg mindenki másnál több, 21 kört, a tabella alján zárt.
Az edzés első felében még mindenki a keményebb abroncsokon rótta a köröket, melyeken kezdetben Kimi Räikkönen bizonyult a leggyorsabbnak, az 1:50-es határt viszont mégsem ő, hanem Robert Kubica lépte át először.
Ekkor a tabella élén sorra váltották egymást a pilóták, Kubica után Nico Rosberg, majd ismét a lengyel száguldott a leggyorsabban, mígnem Hamilton 1:48.346-os idejével hosszú percekre kibérelte magának az 1. helyet.
A brit uralma azután is folytatódott, hogy a többség az edzés derekánál átváltott a szuperlágy gumikra, melyet egy 1:48.197-es körrel nyomatékosított. Hamilton egészen az 51. percig érezhette magát biztonságban, ekkor azonban Vettel a nap első 1:47-es köreit megfutva átvette a vezetést.
Végül mégsem a német örülhetett, mert McLaren-es riválisa újra nekiveselkedett, és bár az első próbálkozása során elvétette a 8-as kanyart, miután visszatolatott a bukótérből, másodszorra már sikerült visszavágnia, így 1:47.632-vel megnyerte az edzést.
A világbajnokságért küzdő két brawnos versenyző közül ezúttal Rubens Barrichello kapta el jobban a fonalat, és noha a brazil csak a 7. legjobb időt tudhatta magáénak, egyelőre kedvezőbb pozícióban van, mint az autójára sokat panaszkodó Jenson Button.
Noha a pálya állapota valamelyest javult péntekhez képest, ezúttal is akadt jó néhány megingás. Räikkönen egy alkalommal a 18-as kanyar reklámtáblái előtt időzött egy darabig, de az edzés során Adrian Sutil és Timo Glock is tett látogatást a bukóterekben. Jaime Alguersuari pedig a 18. percben feltehetőleg rajtgyakorlás közben fullasztotta le autóját a boxból kimenet.
|
|
Szombati edzés |
14. - Szingapúri GP |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
|
|
Helyszín: |
Szingapúr |
|
|
|
Időpont: |
2009. szeptember 26., szombat, 13:00-14:00 (CET) |
|
|
|
Pályahossz: |
5067 m |
|
|
|
Időjárás: |
Száraz (levegő: 31 fok, aszfalt: 31-35 fok) |
|
|
|
Tavalyi első: |
F. Alonso (Renault) |
1:44.506 |
|
|
|
|
|
Körrekord: |
F. Massa (Ferrari), 2008. |
1:44.014 |
|
|
|
 |
 |
 |
|
|
Név |
|
Csapat |
G |
Köridő |
Km/ó |
Eltér |
Előző |
Kör |
|
 |
 |
 |
1. |
|
Lewis Hamilton |
GBR |
McLaren-Mercedes |
B |
1:47.632 |
169.477 |
|
|
15 |
|
2. |
|
Sebastian Vettel |
GER |
Red Bull-Renault |
B |
1:47.909 |
169.042 |
0.277 |
0.277 |
17 |
|
3. |
|
Nico Rosberg |
GER |
Williams-Toyota |
B |
1:48.332 |
168.382 |
0.700 |
0.423 |
18 |
|
4. |
|
Heikki Kovalainen |
FIN |
McLaren-Mercedes |
B |
1:48.420 |
168.246 |
0.788 |
0.088 |
14 |
|
5. |
|
Robert Kubica |
POL |
BMW-Sauber |
B |
1:48.501 |
168.120 |
0.869 |
0.081 |
16 |
|
6. |
|
Nick Heidfeld |
GER |
BMW-Sauber |
B |
1:48.526 |
168.081 |
0.894 |
0.025 |
13 |
|
7. |
|
Rubens Barrichello |
BRA |
Brawn GP-Mercedes |
B |
1:48.551 |
168.043 |
0.919 |
0.025 |
16 |
|
8. |
|
Timo Glock |
GER |
Toyota |
B |
1:48.673 |
167.854 |
1.041 |
0.122 |
17 |
|
9. |
|
Sebastien Buemi |
SWZ |
Toro Rosso-Ferrari |
B |
1:48.754 |
167.729 |
1.122 |
0.081 |
17 |
|
10. |
|
Jarno Trulli |
ITA |
Toyota |
B |
1:48.757 |
167.724 |
1.125 |
0.003 |
12 |
|
11. |
|
Kazuki Nakajima |
JAP |
Williams-Toyota |
B |
1:48.831 |
167.610 |
1.199 |
0.074 |
17 |
|
12. |
|
Kimi Räikkönen |
FIN |
Ferrari |
B |
1:48.864 |
167.560 |
1.232 |
0.033 |
16 |
|
13. |
|
Mark Webber |
AUS |
Red Bull-Renault |
B |
1:48.976 |
167.387 |
1.344 |
0.112 |
15 |
|
14. |
|
Jenson Button |
GBR |
Brawn GP-Mercedes |
B |
1:48.921 |
167.472 |
1.289 |
0.055 |
17 |
|
15. |
|
Fernando Alonso |
SPA |
Renault |
B |
1:49.032 |
167.301 |
1.400 |
0.111 |
15 |
|
16. |
|
Vitantonio Liuzzi |
ITA |
Force India-Merc. |
B |
1:49.055 |
167.266 |
1.423 |
0.023 |
16 |
|
17. |
|
Adrian Sutil |
GER |
Force India-Merc. |
B |
1:49.122 |
167.163 |
1.490 |
0.067 |
17 |
|
18. |
|
Jaime Alguersuari |
ESP |
Toro Rosso-Ferrari |
B |
1:49.399 |
166.740 |
1.767 |
0.277 |
17 |
|
19. |
|
Romain Grosjean |
FRA |
Renault |
B |
1:49.641 |
166.372 |
2.009 |
0.242 |
16 |
|
20. |
|
Giancarlo Fisichella |
ITA |
Ferrari |
B |
1:50.039 |
165.770 |
2.407 |
0.398 |
21 |
|
 |
 |
|
|
A köridők eloszlása (Tolerancia: 0.0088 mp.) |
 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
1:47.632 |
- (2.407) - |
1:50.039 |
 | |
 | |
|
|
|