2009 : Fisichella úgy érzi, az autója irányítja őt - Räikkönen tehetetlennek érezte magát |
Fisichella úgy érzi, az autója irányítja őt - Räikkönen tehetetlennek érezte magát
2009.09.27. 19:11
A Ferrarit gyomron ütötte a szingapúri mélyrepülés, mert még a szerény céljaikat sem sikerült valóra váltaniuk. Kimi Räikkönen tehetetlennek érezte magát, Giancarlo Fisichella pedig még mindig bizonytalan az új autójában.
A Ferrari Szingapúrban itta meg igazán a levét az idei autó elhanyagolásának, mivel a jelenlegi időmérő-formátum bevezetése óta mindössze másodszor - a 2006-os Ausztrál Nagydíj után - csendes szemlélődőként figyelték a kvalifikáció végső etapját.
A csapat többször hangsúlyozta, hogy a fejlesztések leállítása miatt nem táplálnak vérmes reményeket, de Kimi Räikkönen és Giancarlo szerény 13. és 18. helye még őket is váratlanul érte.
"Ma az volt a célunk, hogy legalább az egyik autót bevigyük a Q3-ba, a másikat pedig a Q2-be, de nem jártunk sikerrel. Bele kell törődnünk, hogy a csomagunk egyszerűen nem volt elég gyors a mai időmérő edzésen" - sóhajtott Stefano Domenicali, az istálló vezére.
A Ferrari vezető versenymérnöke, Chris Dyer Räikkönen "két jó köre" ellenére szintén kedvezőbb végkifejletre számított.
"Roppant nehéz volt az időmérő, a vártnál is nehezebb. Tudtuk, hogy kemény lesz, de úgy éreztük, eljuthatunk a tréning utolsó részébe" - ismerte be.
Ehhez a csapat finn pilótája állt közelebb, de neki is hiányzott három tizedmásodperc. Räikkönen a szabadedzések javarészében a középmezőnyben tanyázott, és a kvalifikáción sem tudott kiemelkedő produkcióval előrukkolni.
"Logikus, hogy amint a többi autó versenyről-versenyre javul, egyre komolyabb árat fizetünk az F60 fejlesztésének leállításáért" - mondta a 2007-es bajnok. - "Sajnos ma nem voltunk elég gyorsak a Q3-ba kerüléshez, semmit sem tehettünk ez ügyben."
Fisichellának mormolnia kell magában, hogy nem egy Force Indiában ül
Ismerős terepen még tűrhetően boldogult a Ferrarival Giancarlo Fisichella, de a második nagydíjának otthont adó Szingapúrban elvesztette a fonalat, és nem sokon múlt, hogy Luca Badoerhez hasonló szégyenbe süllyedjen: csupán a 18. rajtkockát szerezte meg.
Az olasz pilóta bevallotta, hogy szoknia kell az új autóját, mert amíg tétován vezet, rengeteg időt veszít a pályán.
"Arra számítottam, hogy kényelmesebben érzem majd magam, mint Monzában, de sajnos nem így történt" - fogalmazott. - "Úgy kalkuláltuk, 48.6-tal be lehet kerülni a legjobb 15 közé. Én 48.3-at futottam, de ez nem volt elegendő, pár tized hiányzott."
"Borzasztóan akartam a jó szereplést, de még mindig nem sikerült kellő magabiztosságra szert tennem az autóval. Olyan, mintha ő vezetne engem, és nem fordítva. Nincs önbizalmam a határokat feszegetni, különösen egy ilyen pályán."
"Látom az adatokon, hogy egy csöppet hamarabb fékezek Kiminél, és nem vagyok kellően agresszív."
Fisichella a Belga Nagydíjat követően a Force Indiától igazolt át Maranellóba, de emlékezetett rá, hogy a hihetetlenül kiegyenlített 2009-es mezőny ellenére egyáltalán nem hasonlíthatók egymáshoz az egyes járművek.
"Az autó teljesen más, az irányítása gyökeresen eltér a Force Indiáétól. A féktávok előtt 2-3 tizedet bukok csak a koncentrálásból kifolyólag, mert arra gondolok, hogy 'ez egy Ferrari, nem egy Force India'. A KERS miatt máshogy viselkedik (az autó) a fékezésnél, jóval később kell leváltanom" - szögezte le Fisichella.
"Egy kicsit másképp használom a KERS-et (Räikkönhez) képest. Két kanyarban alkalmazom, ő pedig háromban. De ez nem változtat sokat, csupán néhány századdal javít a teljesítményemen."
Az olasz meglátása szerint az F60-as mellett szól, hogy a Force Indiához képest jobb a vezethetősége, ugyanakkor régi csapata modelljének kedvezőbb a légellenállása, és ezzel magyarázhatóak a gyakran megfigyelt végsebesség különbségek, nem pedig a motorok erejével.
|