2009 : A száraz pályán Trulli vette át a vezetést - Szombati szabadedzés - Japán GP |
A száraz pályán Trulli vette át a vezetést - Szombati szabadedzés - Japán GP
2009.10.03. 06:47
Habár az edzés nagy részében Sébastien Buemi állt az élen, Jarno Trulli az utolsó pillanatban átvette a vezetést a Toyotával a Japán Nagydíj időmérője előtt. A versenyzők végre napsütésben, száraz pályán is gyakorolhattak.
Jarno Trulli az utolsó pillanatban szorította vissza a 2. helyre a meglepetésre sokáig fölényesen vezető Sébastien Buemit, amikor a csapatok a pénteki eső után végre száraz pályán is készülhettek a versenyre és az időmérőre a Japán Nagydíj szombat délelőtti szabadedzésén.
Noha ismét esőt jósoltak, a borús tegnapi időjárást követően ma reggel végre napsütés és azonnal 30 foknál is melegebb aszfalt fogadta a mezőnyt. A hétvége fennmaradó részére már szép időt jósolnak a meteorológusok.
Miután pénteken a szokásosnál kevesebb kört tudtak megtenni, a csapatok most azonnal igyekeztek behozni a lemaradásukat. A versenyzők korán kimentek a pályára, és Kimi Räikkönen negyedóra után már 1:33.453-as körrel állt az élen.
Tőle a 16. percben Trulli vette át a vezetést a Toyotával, mielőtt Buemi 5 perccel később megkaparintotta az 1. helyet egy 1:33.203-as körrel. Ekkor még mindenki a keményebb keverékű gumikat használta, s Buemi fokozatosan javítva 1:32.240-re szorította le a lécet, 0.868 másodperccel megelőzve a 2. helyezett Sebastian Vettelt.
Többé ki sem engedte a kezéből a vezetést. A 39. percben ismét kiment a pályára, és továbbra is a kemény Bridgestone-okon 1:31.989-re, majd 1:31.771-re szépített. Ezt az időeredményt senki nem is tudta túlszárnyalni, mígnem Trulli már a leintés után megfutotta 1:31.709-es körét.
Mögöttük jókora, 6 tizedmásodperces lemaradással Nico Rosberg következett, majd Vettel és a Ferrarival végig biztatóan gyors Räikkönen következett a sorban. A küzdelem az idei szokásoknak megfelelően rendkívül szoros volt: még a leglassabb BMW is csak 1.027 másodperccel bizonyult lassabbnak Trulli Toyotájánál, és az első nyolc helyen nyolc különböző csapat végzett.
Az edzés azonban nem volt mindenki számára sétagalopp. Fernando Alonso sokáig a boxban vesztegelt, mert nem működött rendesen a Renault sebességváltója, Lewis Hamilton pedig csak a 16. helyre tudta kormányozni McLarenjét, miután úgy érezte, a hasmagasság állításával nem igazították kellően a lágyabb keverékű gumikhoz az aero-balanszot.
A világbajnokságban vezető Jenson Button már a 2. percben kénytelen volt visszatérni a Brawn garázsába, hogy az autóján lecseréljék az orrkúpot, mivel a hajtűben összekoccant Jaime Alguersurai Toro Rossójával. Nick Heidfeld háromnegyed órával később ugyanitt pördült meg, a féktávon a BMW jobb hátsó kerekével megcsípve a füvet.
Romain Grosjean a sikán bejáratánál forgott meg, de a legrosszabbul Mark Webber járt, aki az 52. percben egy vezetői hiba miatt a gumifalban kötött ki, összezúzva a Red Bull elejét.
Tegnapi rosszullétét követően Timo Glock is visszatért a Toyota volánjához, leváltva helyettesét, Kamui Kobayashit.
|
|
Szombati edzés |
15. - Japán GP |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
|
|
Helyszín: |
Suzuka, Japán |
|
|
|
Időpont: |
2009. október 3., szombat, 04:00-05:00 (CET) |
|
|
|
Pályahossz: |
5807 m |
|
|
|
Időjárás: |
Száraz (levegő: 27-28 fok, aszfalt: 33-38 fok) |
|
|
|
Tavalyi első: |
M. Schumacher (Ferrari) (2006) |
1:30.653 |
|
|
|
|
|
Körrekord: |
R. Barrichello (Ferrari), 2004. |
1:32.730 |
|
|
|
 |
 |
 |
|
|
Név |
|
Csapat |
G |
Köridő |
Km/ó |
Eltér |
Előző |
Kör |
|
 |
 |
 |
1. |
|
Jarno Trulli |
ITA |
Toyota |
B |
1:31.709 |
227.951 |
|
|
24 |
|
2. |
|
Sebastien Buemi |
SWZ |
Toro Rosso-Ferrari |
B |
1:31.771 |
227.797 |
0.062 |
0.062 |
26 |
|
3. |
|
Nico Rosberg |
GER |
Williams-Toyota |
B |
1:32.343 |
226.386 |
0.634 |
0.572 |
28 |
|
4. |
|
Sebastian Vettel |
GER |
Red Bull-Renault |
B |
1:32.414 |
226.212 |
0.705 |
0.071 |
19 |
|
5. |
|
Kimi Räikkönen |
FIN |
Ferrari |
B |
1:32.445 |
226.137 |
0.736 |
0.031 |
26 |
|
6. |
|
Adrian Sutil |
GER |
Force India-Merc. |
B |
1:32.467 |
226.083 |
0.758 |
0.022 |
25 |
|
7. |
|
Rubens Barrichello |
BRA |
Brawn GP-Mercedes |
B |
1:32.488 |
226.031 |
0.779 |
0.021 |
24 |
|
8. |
|
Heikki Kovalainen |
FIN |
McLaren-Mercedes |
B |
1:32.546 |
225.890 |
0.837 |
0.058 |
22 |
|
9. |
|
Jenson Button |
GBR |
Brawn GP-Mercedes |
B |
1:32.668 |
225.592 |
0.959 |
0.122 |
25 |
|
10. |
|
Jaime Alguersuari |
ESP |
Toro Rosso-Ferrari |
B |
1:32.689 |
225.541 |
0.980 |
0.021 |
20 |
|
11. |
|
Romain Grosjean |
FRA |
Renault |
B |
1:32.717 |
225.473 |
1.008 |
0.028 |
25 |
|
12. |
|
Nick Heidfeld |
GER |
BMW-Sauber |
B |
1:32.736 |
225.427 |
1.027 |
0.019 |
21 |
|
13. |
|
Fernando Alonso |
SPA |
Renault |
B |
1:32.742 |
225.412 |
1.033 |
0.006 |
21 |
|
14. |
|
Timo Glock |
GER |
Toyota |
B |
1:32.749 |
225.395 |
1.040 |
0.007 |
26 |
|
15. |
|
Kazuki Nakajima |
JAP |
Williams-Toyota |
B |
1:32.752 |
225.388 |
1.043 |
0.003 |
23 |
|
16. |
|
Lewis Hamilton |
GBR |
McLaren-Mercedes |
B |
1:32.789 |
225.298 |
1.080 |
0.037 |
19 |
|
17. |
|
Robert Kubica |
POL |
BMW-Sauber |
B |
1:32.848 |
225.155 |
1.139 |
0.059 |
20 |
|
18. |
|
Giancarlo Fisichella |
ITA |
Ferrari |
B |
1:32.878 |
225.082 |
1.169 |
0.030 |
26 |
|
19. |
|
Mark Webber |
AUS |
Red Bull-Renault |
B |
1:32.930 |
224.956 |
1.221 |
0.052 |
15 |
|
20. |
|
Vitantonio Liuzzi |
ITA |
Force India-Merc. |
B |
1:33.167 |
224.384 |
1.458 |
0.237 |
18 |
|
 |
 |
|
|
A köridők eloszlása (Tolerancia: 0.0054 mp.) |
 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
1:31.709 |
- (1.458) - |
1:33.167 |
 | |
 | |
|
|
|