Kimi-rajongók Klubja
Kimi-rajongók Klubja
A klub mottója:
Megcsillan a nap a Ferrarikon, Átszáguld Kimivel a célvonalon. Együtt mozog gép és lélek, Kimi-s leszek, amíg csak élek!
     
Fórum
     
Menü
     
Kimi blogja
     
Infók Kimiről
     
A hét képe
     
Extrák
     
Videók
     
Galéria
     
Kitalált történetek
     
Versek és más egyebek
     
Finn himnusz
     
A pilóták hivatalos oldalai
     
A letöltés menete
     
Kimi blogja 2
Friss bejegyzések
2009.11.06. 08:56
2009.11.06. 08:55
2009.11.06. 08:55
2009.11.06. 08:54
2009.09.18. 11:40
Friss hozzászólások
     
2008 autói
2008 autói : Renault - R28

Renault - R28

  2010.01.20. 16:56


 A Williams F1-es csapat mellett a Renault istálló is első ízben vitte pályára a 2008-as szezonra tervezett vadonat új fejlesztésű konstrukcióját, amely az előző modellek elnevezéséhez igazodva az R28-as kódnevet viseli.

Az enstone-i alakulat Fernando Alonsoval a volán mögött kezdte meg nyilvánosan a valenciai versenypályán a Renault R28-as autó tesztelését, melytől a franciák a meglehetősen szegényesen alakult 2007-es idényt követően egyértelmű javulást várnak. Az új konstrukció számos aerodinamikai fejlesztésen ment keresztül, melyet már az első légterelő szárny által hordozott ismertetőjegyek is igazolnak.

A meglehetősen innovatívra sikerült első szárny mellett a Renault mérnökei az autó orrkúpja alatti részt sem hagyták érintetlenül. A vezetést segítő elektronikai rendszerek - mint például a kipörgésgátló, vagy az elektronikus motorfék - betiltása miatt az autók kezelhetősége, és viselkedése a tavalyi elemek használata mellett igencsak instabillá válna. Éppen ezért a szakembereknek mindent el kell követni azért, hogy az idei évben pályára küldött autók a kanyarokban, a fékezések és a gyorsítások során egyaránt megőrizzék stabilitásukat. Ennek egyik jeleként az R28-as autó orreleme alatt megváltoztatták az első kerékfelfüggesztés alsó keresztlengőkarja és a karosszéria csatlakozásának módját, hiszen eltűnt a tavalyi modell esetében alkalmazott gerincvonal.

A 2007-es évben a Renault bukdácsolásában nemcsak Fernando Alonso McLarenhez történt átszerződése állt, hiszen a gumibeszállítóval kapcsolatos váltás sem könnyítette meg a csapat akklimatizálódását. Mint ismeretes, a kék-sárga csapatnak a korábban használt Michelin abroncsokról át kellett állnia az F1-ben addig konkurens márkaként jelen lévő Bridgestone Potenza papucsokra, ami - mint ismeretes - komoly fejtörést okozott a csapat aerodinamikusainak.

A tavalyi konstrukció kétségkívül a korábbi modell továbbfejlesztett változata volt, amely láthatóan hordozott magán merőben új kialakítású aerodinamikai elemeket, kezdve az első légterelő szárnytól, vagy akár a szélesebb méretben elkészített orrkúptól.

Az újonnan bemutatásra került R28-as autón lévő orrelem és az első légterelő szárny csatlakozása teljesen eltér a tavalyi évben használt megoldástól, hiszen a korábban függőleges pozícióban kialakított rögzítő elemek irányultsága most sokkal jobban közelítenek a vízszintes pozícióhoz. Ezzel az újítással együtt lehetővé vált egy teljesen új formát öltött középső szekció kialakítása is, amely az első légterelő szárny vízszintes eleme alatt figyelhető meg. Ezen módosítással nemcsak az autó orrának merevségén, és annak aerodinamikai megbízhatóságán igyekeztek javítani a Renaultnál, hiszen minden bizonnyal az első légterelő elemekről leváló légáramlatoknak a kerékfelfüggesztésre gyakorolt aerodinamikai hatása is javult. A légterelő szárny alatt kialakított „kanálszerű" kinövéssel pedig az autó orra alatt, a padlólemez felé haladó légáramlatok hatékonyságán javítottak.

Az első légterelő szárnynál megmaradt a felső extra kiegészítő profil, amely az autó orra felett ível át. Ez utóbbi és az orrkúpja között fellelhető továbbá egy rögzítő elem, amely a száguldás közben az első szárnyról leváló légáramlatok által keltett erőhatás ellenére megakadályozza a felső lemez túlzott mértékű elmozdulását, biztosítva ezzel az autó elülső részének aerodinamikai stabilitását.

A 2007-es évben alkalmazott modellnél egy „V" alakban elkészített gerincvonal biztosította az első kerékfelfüggesztés alsó keresztlengőkarja és az orrkúp alsó részének csatlakozási pontját, ami az R28-as esetében már nem így van. A Ferrari által is alkalmazott filozófiához hasonlóan a Renault is felismerte, hogy ennek a módosításával sokkal kedvezőbb geometriát tudnak biztosítani az új autó felfüggesztésének, ami az úttartás és a stabilitás tekintetében egyaránt kulcsfontosságú lehet.

Az oldalsó kocsiszekrény előtt helyet foglaló homloklemezek sem maradtak érintetlenül, ami egyrészt az előzőekben említett új első légterelő szárny, valamint a továbbfejlesztett első kerékfelfüggesztés által hordozott aerodinamikai karakterisztikához kell, hogy igazodjon, másrészt pedig a módosított oldalsó karosszériaelemek is indokolttá tették ennek a két légterelő lapnak az új formában történő megjelenését. Nemcsak a vonalvezetés tekintetében fedezhetőek fel változások, hanem az orr alatt lévő fordítólemezek rögzítési módjában is, ami egy kissé a McLaren által alkalmazott megoldást engedi sejteti.

Az R28-as oldalsó kocsiszekrénye több tekintetben is eltér elődjétől. Az elmúlt idényben használt konstrukción ugyanis az autó oldalán lévő légterelő idomok és a visszapillantó tükrök alkalmazása merőben más elgondolások alapján születtek meg, mint jelen esetben: a szárnyacskák mérete valamivel kisebb lett, a visszapillantó tükrök pedig közelebb kerültek a pilótafülkéhez. A kocsiszekrény hátsó részénél kiemelkedő kiegészítő légterelő szárnyak az R28-as esetében egy könnyen kivehető alaplapon kaptak helyet, melynek köszönhetően sokkal nagyobb szabadságfokkal rendelkeznek majd a fejlesztések során.

Mindazonáltal, hogy az oldalsó karosszériaelemek karcsúbb vonalvezetésben készültek el, vagyis szűkebb ívben tartanak az autó hátsó része felé, a kémények és a felfelé néző légterelő lemezek igencsak hasonlítanak a Honda által 2007-ben használt, nem éppen szerencsés megoldáshoz. A könnycseppformához hasonlítható kipufogó-burkolatot megtartották, de a kipufogót a motorburkolat alatt kissé mélyebbre építették.

Az autó hátsó részénél történt karcsúsítás mellett azonban igyekeztek szem előtt tartani, hogy az alacsonyabb építésű kipufogórendszerből kiáramló meleg levegő ne tegyen kárt a hidraulikai elemekben. A szűkebbre épített hátsó traktus ellenére viszont megfelelő szélességű szekciót biztosítottak a hátsó kerékfelfüggesztés elemei számára, amelyek az első kerékfelfüggesztésnél alkalmazott megoldáshoz (a beépítési pontok magassága, stb) hasonlóan csatlakozik a sebességváltóhoz.

A versenyautó hátsó részének menetstabilitásáért is felelős diffúzor, valamint a hátsó fékek hűtésében jelentős szerepet játszó légbeömlő nyílások hasonló külsőt kaptak, mint a 2007-es modellnél.

A valenciában bemutatott R28-as autóval kapcsolatban eddig még nem hoztak nyilvánosságra semmiféle számadatot, így sem a tengelytávot, sem pedig a súlyeloszlás mértékét illetően nem tudunk egyértelmű következtetéseket levonni. Afelől azonban semmi kétség nem lehet, hogy a Williams FW30-as autóhoz hasonlóan a Renault mérnökei is előrébb helyezték az R28-as súlypontját, amely jobban igazodik a Bridgestone Potenza abroncsok karakterisztikájához. De hogy mindezen módosítások mennyire válnak majd a Renault csapat előnyére, az majd a január végén lebonyolításra kerülő hivatalos párizsi bemutatón leleplezésre kerülő autón válhat majd igazán láthatóvá.

     
Élő közvetítés

Amennyiben élőben szeretnétek nyomon követni az eseményeket, akkor katt   IDE  (angol kommenttel)

     
Irány a Hungaroring!!!
     

Futamok, tesztek
     
Rólunk :)
     
Chat
Név:

Üzenet:
:)) :) :@ :? :(( :o :D ;) 8o 8p 8) 8| :( :'( ;D :$
     
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
     
Rally
     
Forma 1
     
A sport megértése
     
2006 autói
     
Csapatok hivatalos oldalai
     
Forrásaink:
     
Linkek

www.zdstudio.gportal.hutársoldalunk

www.christianklien.gportal.hu(társoldalunk)

http://jennidalhman.play.hu/http://christianklien.play.hu/

 

     
Linkek
     
Számláló
Indulás: 2005-08-03
     
Forma 1-es autók
     

Elkészítem születési horoszkópod és ajándék 3 éves elõrejelzésed. Utána szóban minden kérdésedet megbeszéljük! Kattints    *****    Könyves oldal - egy jó könyv, elrepít bárhová - Könyves oldal    *****    20 éve jelent meg a Nintendo DS! Emlékezzünk meg ról, hisz olyan sok szép perccel ajándékozott meg minket a játékaival!    *****    Ha érdekelnek az animék,mangák,videojátékok, japán és holland nyelv és kultúra, akkor látogass el a személyes oldalamra.    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    Könyves oldal - Ágica Könyvtára - ahol megnézheted milyen könyveim vannak, miket olvasok, mik a terveim...    *****    Megtörtént Bûnügyekkel foglalkozó oldal - magyar és külföldi esetek.    *****    Why do all the monsters come out at night? - Rose Harbor, a város, ahol nem a természetfeletti a legfõbb titok - FRPG    *****    A boroszkányok gyorsan megtanulják... Minden mágia megköveteli a maga árát. De vajon mekkora lehet ez az ár? - FRPG    *****    Alkosd meg a saját karaktered, és irányítsd a sorsát! Vajon képes lenne túlélni egy ilyen titkokkal teli helyen? - FRPG    *****    Mindig tudnod kell, melyik kikötõ felé tartasz. - ROSE HARBOR, a mi városunk - FRPG    *****    Akad mindannyijukban valami közös, valami ide vezette õket, a delaware-i aprócska kikötõvárosba... - FRPG    *****    boroszkány, vérfarkas, alakváltó, démon és angyal... szavak, amik mind jelentenek valamit - csatlakozz közénk - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - Rose Harbor, a város, ahol nem a természetfeletti a legfõbb titok - FRPG    *****    why do all monsters come out at night - FRPG - Csatlakozz közénk! - Írj, és éld át a kalandokat!    *****    CRIMECASESNIGHT - Igazi Bûntényekkel foglalkozó oldal    *****    Figyelem, figyelem! A második vágányra karácsonyi mese érkezett! Mesés karácsonyt kíván mindenkinek: a Mesetáros    *****    10 éves a Haikyuu!! Ennek alkalmából részletes elemzést olvashatsz az anime elsõ évadáról az Anime Odyssey blogban!    *****    Ismerd meg az F-Zero sorozatot, a Nintendo legdinamikusabb versenyjáték-szériáját! Folyamatosan bõvülõ tartalom.    *****    Advent a Mesetárban! Téli és karácsonyi mesék és színezõk várnak! Nézzetek be hozzánk!