Kimi-rajongók Klubja
Kimi-rajongók Klubja
A klub mottója:
Megcsillan a nap a Ferrarikon, Átszáguld Kimivel a célvonalon. Együtt mozog gép és lélek, Kimi-s leszek, amíg csak élek!
     
Fórum
     
Menü
     
Kimi blogja
     
Infók Kimiről
     
A hét képe
     
Extrák
     
Videók
     
Galéria
     
Kitalált történetek
     
Versek és más egyebek
     
Finn himnusz
     
A pilóták hivatalos oldalai
     
A letöltés menete
     
Kimi blogja 2
Friss bejegyzések
2009.11.06. 08:56
2009.11.06. 08:55
2009.11.06. 08:55
2009.11.06. 08:54
2009.09.18. 11:40
Friss hozzászólások
     
2008 autói
2008 autói : Williams-Toyota FW30

Williams-Toyota FW30

  2010.01.20. 16:57


 A Red Bull Racing alakulathoz hasonlóan a Williams-Toyota istálló is a költségtakarékosság elvét szem előtt tartva mutatta be a 2008-as szezonra tervezett legújabb konstrukcióját, az FW30-at. A grove-i központú csapat mellőzve minden különösebb külsőséget, január 21-én délelőtt Nico Hülkenberggel a volán mögött pályára vitte Valenciában legújabb szerzeményüket.

A Williams technikai igazgatójának, Sam Michaelnek elmondása szerint az FW30-as névre hallgató konstrukció a tavalyi évben használt modell továbbfejlesztett változata. Az angol csapat a 2007-es idényben az azt megelőző szezonhoz viszonyítva mind a helyezéseket, mind pedig a megbízhatóságot tekintve valamelyest feljebb tudta ugyan magát tornázni a mezőnyben, de a 2008-as évtől természetesen további javulásra várnak. Sam Michael interjújában egy kellemes megjelenésű, a tapadás tekintetében megfelelő hatékonyságot produkáló és jó megbízhatósággal rendelkező autónak jellemezte az új modell elődjét, az FW29-es versenygépet.

„Az elmúlt években elvégzett fejlesztéseink eredményeképpen sikerült folyamatos javulást elérnünk a megbízhatósággal kapcsolatban, így joggal mondhatom, hogy jó alapokkal rendelkeztünk az új autó megépítéséhez. Ennek köszönhetően pedig nagyobb figyelmet tudtunk összpontosítani a teljesítményünket befolyásoló egyéb tényezők fejlesztésére." - nyilatkozta a Williams F1 technikai igazgatója, Sam Michael.

A fentiek ismeretében tehát túlzás nélkül állítható, hogy a 2007-es évben használt négykerekű jó alapot szolgáltatott a Williams mérnökeinek ahhoz, hogy technikai szempontból egy ütőképesebb autóval rukkoljanak elő az idén. Első ránézésre az FW30-as külső jegyeit tekintve elődjét idézi, bár a csapat jó néhány új elemmel látta azt el, legfőképpen a karosszériaelemek alatti területeket illetően. Az új autó súlyelosztásával kapcsolatban annyit tudni lehet, hogy a Bridgestone Potenza abroncsok teljesítményéhez igazodva az autó elülső része felé tolódott el az FW30-as tömegközéppontja, amelytől a Williams szakembergárdája egyértelmű előrelépést vár 2008-ban.

Az első légterelő szárnyat tekintve a három vízszintes profil, és az orrcsúcs felett átívelő extra idom is alapjában véve a 2006-os évben használt verziótól öröklődött. Az egyes tagok vonalvezetése és a felső elem előrébb nyúlása miatt viszont már felfedezhetőek némi eltérések, és bár van némi hasonlatosság a McLaren által használt változathoz képest, mégis ezen jegyek teszik a Williams számára egyedivé ezt az aerodinamikai elemet. Sam Michael csapata az FW30-as konstrukciót alacsonyabbra ívelő orrkúppal látta el, amely lehetővé tette, hogy a felette átívelő légterelő idom a tavalyi idény utolsó futamain alkalmazott szárnyelemhez viszonyítottan valamelyest szélesebb formát öltsön.

Az alacsonyabb építésű orrkúp azonban nemcsak az előzőekben említett extra szárnyat érintette, hanem az orrkúp két oldalán található két kisebb szárnyat is. A valamelyest szélesebb és kecsesebb vonalvezetést kapott légterelő idomok - amelyek egyikén helyezkedik el az FIA által kötelezően használandó televíziós kamera - kedvezően befolyásolja az első kerékfelfüggesztés aerodinamikai hatásfokát, javítva ezáltal az FW30-as elülső részének menetstabilitását a kanyarodások és a fékezések során egyaránt.

Az új autó első kerekeinél maradva a Williams továbbra is meg kívánta tartani az első fékek hűtésére már korábban kidolgozott légbeömlő nyílások kialakításának módját. A kerekek belső felületén három légbeömlő nyílást alakítottak ki, amelyek megfelelő sebességgel, és mennyiségben juttatják az első légterelő szárnyakról leváló légáramlatokat a féktárcsákhoz és a féknyergekhez. A versenyautó első fékrendszerének hűtését a Williams mérnökei az előzetes vizsgálatok során megpróbálták fokozni úgy, hogy a Ferrarinál is látott statikus kerékburkolati elemet alkalmazzák. Ez utóbbi kiegészítőt minden bizonnyal még a szezon első futamát megelőző teszteken látni lehet majd az FW30-as autókon, amelyek a fékhűtési feladatok mellett az első kereket aerodinamikai jellemzőin is képesek javítani.

Tovább haladva az autó hátsó traktusa felé, a homloklemezek, a fordítólemezek és az oldalsó kocsiszekrény megjelenését tekintve sem lehet forradalmian áttörő újításokról beszámolni. Annyi azonban látható, hogy az FW30-as autó új vonalvezetésű légterelő szárnyacskákat kapott. Módosult továbbá az oldalsó rész felső felületén lévő kémények vonalvezetése, melyek a motortéren átáramló levegő sebességét befolyásolva alakítja a V8-as erőforrás hűtési jellemzőit.

Az autó két oldalán található váll-lemezek is átestek némi ráncfelvarráson, melyek végighaladva az autó oldalsó síkján végül az előzőekben említett, vertikális irányban karcsúsításon átesett kéményekhez csatlakoznak.

A motorburkolat felső részén helyet kapott tovább egy-egy vízszintes irányultságú légterelő lap, amelyek más formában már szerepeltek ugyan az előző modellen is, de ezúttal eltérő keresztmetszetben, és az autó hátulja felé jobban ívelő formában került fel a 2008-as autóra.

A pilótafülkénél maradva látható - csakúgy, mint a már korábban bemutatott rivális csapatok autóin is -, hogy a versenyző feje mellé eső falmagasságot a biztonsági előírások szigorítása miatt magasabbra építették.

A 2008-as évben a többi csapathoz hasonlóan a Williamsnek is mellőznie kell a vezetést segítő rendszerek alkalmazását, mint például a kipörgésgátló használatát. Ennek eredményeképpen egy új fejlesztésű elektronikai rendszer kerül bevetésre, melyhez megfelelően hozzá kell igazítani az autó minden egyes elemét. A csapat mérnökei minden lehetséges eszközt, mint például a CFD-t (Számítógépes Folyadékdinamika), a szélcsatornát és speciális szoftverfejlesztő alkalmazásokat is felhasználtak az FW30-as új alkotóelemeinek és az új fejlesztésű sebességváltónak a megalkotásához.

A környezetkímélő politikát szem előtt tartva a csapat a hivatalos üzemanyag-beszállítójukkal, a Petrobrasszal karöltve egy olyan keveréket fejlesztettek ki, amely 5.75%-ban biológiai eredetű összetevőket tartalmaz.

Sam Michael nyilatkozatában elárulta, hogy a Williams további fejlesztéseket, illetve finomításokat fog elvégezni az FW30-as autón, és a soron következő tesztek eredményeképpen a szezonnyitó Ausztrál Nagydíjon egy módosított aerodinamikai csomaggal lépnek majd pályára.

 

A Williams-Toyota FW30 műszaki adatai

Karosszéria:

Méhsejt szerkezetű, préselt szénszálas anyagból epoxy gyantával összeállított szerkezet

Első kerékfelfüggesztés:

Szénszálas anyagból készített felső- és alsó keresztlengőkarok, amelyek működtetése torziós rugókkal és nyomórudakkal történik

Hátsó kerékfelfüggesztés:

Szénszálas anyagból készített felső- és alsó keresztlengőkarok, amelyek működtetése torziós rugókkal és nyomórudakkal történik

Sebességváltó:

Williams F1 hét sebességes, szekvenciális félautomata váltómű, amely tartalmaz hátramenetet is. A sebességi fokozatok között váltás elektrohidraulikus úton történik

Kuplung:

AP, szénszálas anyagból készített

Lengéscsillapítók:

Williams F1 fejlesztés

Kerekek:

RAYS, kovácsolt magnézium

Gumik:

Bridgestone Potenza (Szélesség: 350mm (első), 375mm (hátsó)

Fékek:

6 dugattyús, AP féknyergek és szénszálas anyagból készült féktárcsák, valamint fékbetétek

Kormánymű:

Williams F1 fejlesztésű szervo kormányzás

Üzemanyag rendszer:

ATL Kevlar-erősítésű gumi üzemanyag tartály

Elektronikai rendszer:

MES

Üzemanyag:

Petrobras

Hűtési rendszer:

Marston olaj, víz, és sebességváltó hűtés

Pilótafülke:

hatpontos biztonsági öv, mely a pilóta vállainál 75mm-es szélességben készül; HANS rendszer; a pilóta testéhez anatómiailag tökéletesen megformált, kivehető vezetői ülés, amely Alcantara bevonattal van ellátva; tűzoltó készülék

 

A Toyota motor műszaki adatai

Hengerszám:

8

Űrtartalom:

2400 ccm

A hengerek elrendezése:

90˚

Szelepvezérlés:

pneumatikus

Üzemanyag-ellátó rendszer:

Toyota gyújtógyertya

Felhasznált anyagok:

A dugattyúk és a blokk elkészítéséhez alumíniumot, a főtengelyhez acélt, a hajtókarokhoz pedig titánt alkalmaznak

 

FW30 technikai adatok

Súly:

605kg a versenyzővel, a kamerával és a ballaszttal együtt

Tengelytáv:

3100mm

Teljes hossz:

4500mm

Teljes magasság:

950mm

Teljes szélesség:

1800mm

     
Élő közvetítés

Amennyiben élőben szeretnétek nyomon követni az eseményeket, akkor katt   IDE  (angol kommenttel)

     
Irány a Hungaroring!!!
     

Futamok, tesztek
     
Rólunk :)
     
Chat
Név:

Üzenet:
:)) :) :@ :? :(( :o :D ;) 8o 8p 8) 8| :( :'( ;D :$
     
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
     
Rally
     
Forma 1
     
A sport megértése
     
2006 autói
     
Csapatok hivatalos oldalai
     
Forrásaink:
     
Linkek

www.zdstudio.gportal.hutársoldalunk

www.christianklien.gportal.hu(társoldalunk)

http://jennidalhman.play.hu/http://christianklien.play.hu/

 

     
Linkek
     
Számláló
Indulás: 2005-08-03
     
Forma 1-es autók
     

Elkészítem születési horoszkópod és ajándék 3 éves elõrejelzésed. Utána szóban minden kérdésedet megbeszéljük! Kattints    *****    Könyves oldal - egy jó könyv, elrepít bárhová - Könyves oldal    *****    20 éve jelent meg a Nintendo DS! Emlékezzünk meg ról, hisz olyan sok szép perccel ajándékozott meg minket a játékaival!    *****    Ha érdekelnek az animék,mangák,videojátékok, japán és holland nyelv és kultúra, akkor látogass el a személyes oldalamra.    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    Könyves oldal - Ágica Könyvtára - ahol megnézheted milyen könyveim vannak, miket olvasok, mik a terveim...    *****    Megtörtént Bûnügyekkel foglalkozó oldal - magyar és külföldi esetek.    *****    Why do all the monsters come out at night? - Rose Harbor, a város, ahol nem a természetfeletti a legfõbb titok - FRPG    *****    A boroszkányok gyorsan megtanulják... Minden mágia megköveteli a maga árát. De vajon mekkora lehet ez az ár? - FRPG    *****    Alkosd meg a saját karaktered, és irányítsd a sorsát! Vajon képes lenne túlélni egy ilyen titkokkal teli helyen? - FRPG    *****    Mindig tudnod kell, melyik kikötõ felé tartasz. - ROSE HARBOR, a mi városunk - FRPG    *****    Akad mindannyijukban valami közös, valami ide vezette õket, a delaware-i aprócska kikötõvárosba... - FRPG    *****    boroszkány, vérfarkas, alakváltó, démon és angyal... szavak, amik mind jelentenek valamit - csatlakozz közénk - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - Rose Harbor, a város, ahol nem a természetfeletti a legfõbb titok - FRPG    *****    why do all monsters come out at night - FRPG - Csatlakozz közénk! - Írj, és éld át a kalandokat!    *****    CRIMECASESNIGHT - Igazi Bûntényekkel foglalkozó oldal    *****    Figyelem, figyelem! A második vágányra karácsonyi mese érkezett! Mesés karácsonyt kíván mindenkinek: a Mesetáros    *****    10 éves a Haikyuu!! Ennek alkalmából részletes elemzést olvashatsz az anime elsõ évadáról az Anime Odyssey blogban!    *****    Ismerd meg az F-Zero sorozatot, a Nintendo legdinamikusabb versenyjáték-szériáját! Folyamatosan bõvülõ tartalom.    *****    Advent a Mesetárban! Téli és karácsonyi mesék és színezõk várnak! Nézzetek be hozzánk!