Kimi-rajongók Klubja
Kimi-rajongók Klubja
A klub mottója:
Megcsillan a nap a Ferrarikon, Átszáguld Kimivel a célvonalon. Együtt mozog gép és lélek, Kimi-s leszek, amíg csak élek!
     
Fórum
     
Menü
     
Kimi blogja
     
Infók Kimiről
     
A hét képe
     
Extrák
     
Videók
     
Galéria
     
Kitalált történetek
     
Versek és más egyebek
     
Finn himnusz
     
A pilóták hivatalos oldalai
     
A letöltés menete
     
Kimi blogja 2
Friss bejegyzések
2009.11.06. 08:56
2009.11.06. 08:55
2009.11.06. 08:55
2009.11.06. 08:54
2009.09.18. 11:40
Friss hozzászólások
     
2008 autói
2008 autói : Red Bull - RB4

Red Bull - RB4

  2010.01.20. 16:58


 A 2008-as mezőny újabb résztvevője, ezúttal a Red Bull Racing alakulat mutatta be az idei szezonra tervezett vadonat új konstrukcióját. Az eseményt nem igazán a pompa és a csillogás vette körül, miután a csapat az új négykerekű leleplezésének helyszínéül a jerezi pályát választotta. Az elmúlt években alkalmazott analógiához igazodva az új jövevény ezúttal az RB4-es kódnevet viseli.

A technikai csapat élén álló Adrian Newey immáron a második versenyautót építette a Red Bull Racing számára, amelytől a 2007-es szezonhoz képest mind a megbízhatóság, mind pedig a sebességi adatok tekintetében egyértelmű előrelépést várnak.

Első ránézésre az RB4-es autó nem sok tekintetben módosult a tavalyi évben használt modellhez képest, de Geoff Willis elmondása szerint az új versenygép jóval komplexebb megoldásokat rejt magában elődjénél. Egészen addig, amíg éles helyzetben nem kell bizonyítania az új autónak, addig a külsőségei ellenére kénytelenek leszünk hinni Willis véleményének. A Newey által tervezett és megépített RB4-es koncepcionalitását tekintve egyrészt a McLarentől, másrészt pedig a 2007-es változatától, az RB3-as autótól is örökölt némi jellemzőket.

Az új konstrukció bemutató-változatán lévő légterelő szárnyak, az oldalsó kocsiszekrény felső részén helyet foglaló kémények, és a motorburkolat külső megjelenését tekintve az elmúlt szezon vége felé használt RB3-as változatot idézi. Ezzel szemben viszont, ha az új autó hátsó traktusát egy kissé jobban szemügyre vesszük, látható, hogy az ott lévő alkotóelemek, a hátsó légterelő szárny alatt helyet foglaló diffúzor, a hátsó kerékfelfüggesztés és a bemutatón elhangzott információk szerint a továbbfejlesztett sebességváltó arra enged következtetni, hogy az igazán nagy módosítások a karosszéria alatt megbújó részeket érintették.

A Red Bull - ellentétben a Ferrarival és a McLaren-Mercedesszel - nem igazán feszegette az RB4-es autó tengelytávolságával és a súlyeloszlással kapcsolatos módosításokat, de a monocoque, a hátsó válaszfal és az üzemanyagtartály területei kétségtelen, hogy átestek némi finomításon.

A jerezi versenypályán bemutatott konstrukción fellelhető homloklemezek kísértetiesen hasonlítanak a McLaren által alkalmazott megoldáshoz, úgymint az oldalsó kocsiszekrény karosszériaelemei és az alatta található hűtőknél alkalmazott megoldások egyaránt. A homloklemezek között, illetve a terelőlemezek és a monocoque által határolt területnél egy függőleges irányban kialakított osztóprofil is helyet kapott, amely az RB4-es elülső részének aerodinamikai stabilitásában játszik fontos szerepet.

Visszatérve az új autó oldalsó részéhez, elmondható, hogy a visszapillantó tükrök beépítési módja is kétségtelenül módosult. A csapat az elmúlt évben folyamatosan tesztelte, hogy a tükrök mely beépítési helyzetben igazodnak leginkább az autó aerodinamikai karakterisztikájához, annak ellenére, hogy a pilóták a hagyományosnak mondható megoldás mellett adták volna le legszívesebben a voksukat.

Ennél azonban sokkal lényegesebb változtatásokat eszközöltek a motorburkolat alatti alkotóelemeken. A 2008-as szezonban életbe léptetett, a sebességváltót érintő szabálymódosítás miatt, valamint a tavalyi év futamai során elszenvedett megbízhatósági problémák ismeretében az RB4-es váltóműve teljes mértékben átalakult. „Nem tartom valószínűnek, hogy a teljesítményszintet érintő módosítások eredményeképpen jelentkeztek korábban a megbízhatósággal kapcsolatos problémáink." - nyilatkozta Adrian Newey. „Ennek pontos okát a tervezés, a gyártás és az irányítás együttes vizsgálata révén lehet a leghatékonyabb módon kideríteni. Ezzel kapcsolatban semmiféle kompromisszumra nem voltunk hajlandóak. Mindenképpen meg kellett találnunk, hogy melyek voltak azok a tényezők, amelyek miatt nem tudtunk kellően gyorsak lenni, és amelyek a rendszerünk megfelelő működését is veszélyeztették." - magyarázta Newey az elmúlt időszakban tapasztalt nehézségeikről.

„A 2007-es idényben használt RB3-as versenyautó merőben más volt azoknál a konstrukcióknál, amelyek azt megelőzően elhagyták a milton keynesi gyárat. Éppen ezért az előzőekben is említett megbízhatósági problémák hátterében az elmúlt évre alkalmazott igen agresszív fejlesztési folyamatok is állhatnak." - tette hozzá a Red Bull Racing technikai szakembere.

„A jelenleg megépített versenyautó az RB3-as továbbfejlesztett változata, amely tartalmaz olyan elemeket is, melyek megtalálhatóak voltak a tavalyi autóban. Pontosan ezért tehát, mivel most egy továbbfejlesztett konstrukcióval állunk szemben, a csapat dolga minden bizonnyal sokkal könnyebb lesz a múltbéli tapasztalatokkal a háttérben. Már az egyes tervezési fázisok is nagyobb kontrol alatt hajtódtak végre, csakúgy, mint az egyes gyártási folyamatok esetében, ami véleményem szerint jó alapot teremt a megbízhatóság javításának." - folytatta Newey.

A tavalyi év utolsó hónapjaiban Geoff Willis nagy hangsúlyt fektetett a versenyautó fejlesztésével kapcsolatos mérnöki támogatásokra, hogy az RB4-es Newey elképzelésein alapuló fejlesztése eredményeképpen megszűnjenek az elmúlt idényben tapasztalt megbízhatósági problémák okai.

Az új fejlesztésű sebességváltóhoz a Red Bull mérnökei egy teljesen új hátsó kerékfelfüggesztési rendszerrel rukkoltak elő. A lengéscsillapító elemek beépítési pozíciója is megváltozott, melyek a felső, újragondolt csatlakozási pontjai révén a nyomórudak mögötti részen, a motorburkolaton áthaladva láthatóvá váltak. Az új elhelyezési metódus miatt át kellett gondolni a lengéscsillapítók, illetve az újonnan beépítésre került forgó lengéscsillapítók korábban alkalmazott, azok működését érintő megoldásait. A kerékfelfüggesztés alsó keresztlengőkarja is más pozícióban került beépítésre, amely áthalad az újratervezett diffúzor felett.

Az RB4-es versenyautó aerodinamikai fejlesztésének jelenlegi állapotában a diffúzor az autó azon részét képezi, amely az egyik legjelentősebb mértékű módosításon esett át. A Ferrari és a McLaren példáját követve egy kiegészítő légcsatorna került kialakításra, melytől a versenyautó hátsó részének nagyobb stabilitását remélik.

Az autó padlólemezén kialakított légterelő járatok méretei is módosultak, hiszen az oldalsó kocsiszekrény alatti területen lévő szekciónál szélesebb kivitelben készültek el. Ezen változtatás is hozzájárul ahhoz, hogy a felfüggesztés alsó keresztlengőkarja a diffúzor felső részéhez igen közel helyezkedik el.

Az új RB4-es versenyautó kétségtelen tehát, hogy az elmúlt időszakban átesett jó néhány fejlesztési metóduson, és bár a csapatbemutatón nem nyilatkoztak a súlyeloszlást érintő változtatásokról sem, biztosak lehetünk abban, hogy ezt a kérdéskört is alaposan átgondolták a Red Bull mérnökei. A bemutató napjával természetesen a fejlesztésekkel nem álltak meg, hiszen a szezonnyitó Ausztrál Nagydíjig további tesztelésekkel próbálják majd finomítani az RB4-es mechanikai- és aerodinamikai csomagját egyaránt.

 

A Red Bull RB4 műszaki adatai

Karosszéria:

Méhsejt szerkezetű, préselt szénszálas anyag

Sebességváltó:

Hosszanti beépítésű; hidraulikus rendszer által működtetett váltómű és AP Racing kuplung; hátramenetet is tartalmazó 7 sebességes váltómű

Kerekek:

OZ Racing (Első: 12.7in x 13in, Hátsó: 13.4in x 13in)

Gumik:

Bridgestone Potenza

Első kerékfelfüggesztés:

Alumínium ötvözetből készített tartóoszlop; szénszálas anyagból készített felső- és alsó keresztlengőkarok és nyomórudak; torziós rugók és keresztstabilizátorok; lengéscsillapító elemek

Hátsó kerékfelfüggesztés:

Alumínium ötvözetből készített tartóoszlop; szénszálas anyagból készített felső- és alsó keresztlengőkarok és nyomórudak; torziós rugók és keresztstabilizátorok; lengéscsillapító elemek

Fékek:

Brembo féknyergek / Szénszálas anyagból készült Hitco féktárcsák és fékbetétek

Elektronika:

Az FIA által előírt standard vezérlő egység (MESL)

Üzemanyag:

Elf

 

A Renault RS27 motor műszaki adatai

Megnevezés:

Renault RS27

Hengerszám:

8

Űrtartalom:

2400 ccm

Maximális fordulatszám:

19.000 ford/perc

Szelepszám:

32

A hengerek elrendezése:

90˚

A leadott teljesítmény:

na.

Motorvezérlés:

Az FIA által meghatározott standard vezérlő egység, TAG310B

Olaj:

Elf

Súly:

Az FIA által meghatározott, minimum 95kg

     
Élő közvetítés

Amennyiben élőben szeretnétek nyomon követni az eseményeket, akkor katt   IDE  (angol kommenttel)

     
Irány a Hungaroring!!!
     

Futamok, tesztek
     
Rólunk :)
     
Chat
Név:

Üzenet:
:)) :) :@ :? :(( :o :D ;) 8o 8p 8) 8| :( :'( ;D :$
     
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
     
Rally
     
Forma 1
     
A sport megértése
     
2006 autói
     
Csapatok hivatalos oldalai
     
Forrásaink:
     
Linkek

www.zdstudio.gportal.hutársoldalunk

www.christianklien.gportal.hu(társoldalunk)

http://jennidalhman.play.hu/http://christianklien.play.hu/

 

     
Linkek
     
Számláló
Indulás: 2005-08-03
     
Forma 1-es autók
     

Elkészítem születési horoszkópod és ajándék 3 éves elõrejelzésed. Utána szóban minden kérdésedet megbeszéljük! Kattints    *****    Könyves oldal - egy jó könyv, elrepít bárhová - Könyves oldal    *****    20 éve jelent meg a Nintendo DS! Emlékezzünk meg ról, hisz olyan sok szép perccel ajándékozott meg minket a játékaival!    *****    Ha érdekelnek az animék,mangák,videojátékok, japán és holland nyelv és kultúra, akkor látogass el a személyes oldalamra.    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    Könyves oldal - Ágica Könyvtára - ahol megnézheted milyen könyveim vannak, miket olvasok, mik a terveim...    *****    Megtörtént Bûnügyekkel foglalkozó oldal - magyar és külföldi esetek.    *****    Why do all the monsters come out at night? - Rose Harbor, a város, ahol nem a természetfeletti a legfõbb titok - FRPG    *****    A boroszkányok gyorsan megtanulják... Minden mágia megköveteli a maga árát. De vajon mekkora lehet ez az ár? - FRPG    *****    Alkosd meg a saját karaktered, és irányítsd a sorsát! Vajon képes lenne túlélni egy ilyen titkokkal teli helyen? - FRPG    *****    Mindig tudnod kell, melyik kikötõ felé tartasz. - ROSE HARBOR, a mi városunk - FRPG    *****    Akad mindannyijukban valami közös, valami ide vezette õket, a delaware-i aprócska kikötõvárosba... - FRPG    *****    boroszkány, vérfarkas, alakváltó, démon és angyal... szavak, amik mind jelentenek valamit - csatlakozz közénk - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - Rose Harbor, a város, ahol nem a természetfeletti a legfõbb titok - FRPG    *****    why do all monsters come out at night - FRPG - Csatlakozz közénk! - Írj, és éld át a kalandokat!    *****    CRIMECASESNIGHT - Igazi Bûntényekkel foglalkozó oldal    *****    Figyelem, figyelem! A második vágányra karácsonyi mese érkezett! Mesés karácsonyt kíván mindenkinek: a Mesetáros    *****    10 éves a Haikyuu!! Ennek alkalmából részletes elemzést olvashatsz az anime elsõ évadáról az Anime Odyssey blogban!    *****    Ismerd meg az F-Zero sorozatot, a Nintendo legdinamikusabb versenyjáték-szériáját! Folyamatosan bõvülõ tartalom.    *****    Advent a Mesetárban! Téli és karácsonyi mesék és színezõk várnak! Nézzetek be hozzánk!