Kimi-rajongók Klubja
Kimi-rajongók Klubja
A klub mottója:
Megcsillan a nap a Ferrarikon, Átszáguld Kimivel a célvonalon. Együtt mozog gép és lélek, Kimi-s leszek, amíg csak élek!
     
Fórum
     
Menü
     
Kimi blogja
     
Infók Kimiről
     
A hét képe
     
Extrák
     
Videók
     
Galéria
     
Kitalált történetek
     
Versek és más egyebek
     
Finn himnusz
     
A pilóták hivatalos oldalai
     
A letöltés menete
     
Kimi blogja 2
Friss bejegyzések
2009.11.06. 08:56
2009.11.06. 08:55
2009.11.06. 08:55
2009.11.06. 08:54
2009.09.18. 11:40
Friss hozzászólások
     
2006
2006 : Alonso világbajnok, Schumacher szenzációsan búcsúzott - Felipe Massa megnyerte a Brazil Nagydíjat

Alonso világbajnok, Schumacher szenzációsan búcsúzott - Felipe Massa megnyerte a Brazil Nagydíjat

  2007.07.09. 14:31

Felipe Massa könnyedén megnyerte hazai versenyét, a vasárnapi Brazil Nagydíjat, amelyen 2. helyezésének köszönhetően Fernando Alonso is bebiztosította második világbajnoki címét. A búcsúzó Michael Schumacher egy defekt miatt visszaesett az utolsó helyre, de szenzációs versenyzéssel feltornázta magát a negyedikre.

Páratlanul izgalmas és drámai versennyel ért véget a 2006-os Forma-1-es szezon Sao Paulóban, ahol Felipe Massa győzelmével örömmámorba kergette a brazil közönséget, Fernando Alonso megvédte világbajnoki címét, Michael Schumacher pedig pályafutásához méltó búcsút vett a sportágtól.

A pole pozícióból induló, tökéletesen vezető Massa diadala egy pillanatig sem forgott kétségben, így Ayrton Senna 1993-as sikere óta először újra brazil győztest ünnepelhetett az interlagosi nézősereg, a 25 éves pilóta pedig Giancarlo Fisichellát felülmúlva megszerezte a bajnokság harmadik helyét.

A Ferrari braziljától tisztes távolban a szintén hibátlan teljesítményt nyújtó Fernando Alonsónak sikerült maga mögött tartania Jenson Button Hondáját, és második helyével bebiztosította második világbajnoki címét utolsó renault-s versenyén. A francia gyár a konstruktőri trófeát is hazavihette.

A nap leghősiesebb teljesítménye azonban minden bizonnyal Michael Schumacher nevéhez fűződik. A másfél évtizedes, példátlanul eredményes pályafutását vasárnap lezáró német a 10. rajtkockából rajtolva először felkapaszkodott a negyedik helyre, Giancarlo Fisichella előzése közben azonban defektet kapott, és visszacsúszott az utolsó pozícióba.

A Ferrari legendája a reménytelen helyzetből végül egészen a negyedik helyig küzdötte fel magát a valószerűtlenül gyors Ferrarival többek között olyan manőverek segítségével, mint Kimi Räikkönen látványos kifékezése a futam hajrájában.

Vasárnap délután a Ferrarinak, illetve Bridgestone abroncsainak kedvezett az időjárás, hiszen a Sao Pauló-i nap 45 fokosra melegítette az aszfaltot a rajt idejére. A start pillanatai a mezőny elején kevés izgalmat tartogattak, Massa gond nélkül megtartotta első helyét, a legtöbb szempár a középmezőnyre és Schumacherre tapadt.

A német először a két BMW-t utasította maga mögé, kihasználva, hogy a szokás szerint vadul vezető Robert Kubica az egyik kanyarban kiszorította saját csapattársát, Nick Heidfeldet. (Néhány másodperccel előbb a lengyel ifjonc Schumachert is csaknem a fűre tessékelte.)

Schumacher kisvártatva öccsét, a toyotás Ralfot, valamint egykori csapattársa, Rubens Barrichello Hondáját is kikerülte, s már Alonso hátvédjét, Fisichellát támadta, mikor Nico Rosberg balesete miatt beküldték a Safety Cart.

A fiatal német a célegyenesre rávezető gyors balos törésben vesztette el uralmát Williams-e felett, s vágódott keményen a gumifalnak. Az autó csúnyán összetört, de Rosberg sértetlenül szállt ki belőle. Az eset előzménye, hogy a rajt utáni kavarodásban hátulról megtorpedózta a másik Williams-t vezető Mark Webbert, és elvesztette első szárnyát, ám ennek ellenére jelentős sebességgel érkezett az ominózus kanyarba.

A mezőnyt a hetedik kör elején indították újra, s Schumacher piócaként tapadt Fisichella Renault-jára. A 8. kör végén támadási pozícióba került, s a következő kör elején meg is előzte az olaszt, ám az első kanyar féktávján Fisichella első szárnyával - valószínűleg - véletlenül hozzáért a Ferrari bal hátsó kerekéhez, s ezzel defektet okozott.

Schumachernek egy teljes kört kellett megtennie a boxig, ahol új kerek mellet a verseny kétharmadáig elegendő benzint is kapott. Mire visszatért a pályára, a versenyt vezető Felipe Massához képest egy teljes kör, az utolsó előtti helyen autózó Tiago Monteiro mögött pedig fél perces hátrányba került.

Massa a megerőltetés legkisebb jele nélkül építgette előnyét az ezúttal megközelíthetetlen Ferrarival, az első etap végére mintegy tíz másodperccel leszakította a második helyen autózó Kimi Räikkönent, akit Alonso, Fisichella, Barrichello és Button követett. A felsorolásból nem véletlenül hiányoznak a biztató rajtpozícióból induló Toyota pilótái: a 12. körre Jarno Trulli és Ralf Schumacher is a garázsba parkolta a törékeny TF106B-t.

A kerékcserék első hulláma során a később kiálló Alonsónak sikerült Räikkönen elé visszatérnie a pályára, mi több, az utolsó McLaren-es versenyét teljesítő finn Buttont is megkapta a nyakába. A brit a 29. körben a célegyenes végén kifékezte Räikkönent, s Alonso nyomába eredt, a címvédő azonban már nagy falatnak bizonyult számára.

Schumacher a tankolások után a 9. helyen autózott, miután Ferrarijával sorra kerülgette a gyengébb csapatok autóit. A 41. körben Robert Kubicával találta szemben magát, akit kétszer is meg kellett előznie, először ugyanis hibázott, s a lengyel visszavette pozícióját. Miután féltávnál az egy kiállásos taktikával játszó Pedro de la Rosa is meglátogatta szerelőit, Schumacher Barrichellót üldözve hetedik volt.

Szinte repülő Ferrarijával körönként másfél másodperccel közelített a brazil Hondájához, akit hiába figyelmeztett csapata, hogy az idén már versenyeznie kell Schumacherrel, nem sokat tehetett, amikor a második kiállás után, az 51. körben a német megtámadta, s előzés közben még integetett is a neki.

Az élen nem változott a helyzet: Massa fél perccel vezetett Alonso előtt, akit Button és Räikkönen követett. Mögöttük már Fisichella, és a tovább támadó Schumacher haladt. A szintén felturbózott motorral közlekedő olasz azonban szívósan védekezett, így a helycserére csak a 63. körben került sor, amikor nyomás alatt elfékezte magát az 1-es kanyarban.

Schumacher ferraris utódját, Räikkönent is pillanatok alatt utolérte, ám a Nick Heidfeld kicsúszása miatti sárga zászló miatt a célegyenes végén először még nem előzhetett. Amikor viszont a 67. körben szabad volt az út, a finn kivédte a támadást - igaz, kétszer is irányt változtatva az első kanyar előtt.

A 68. körben Räikkönen ismét behúzódott a pálya közepére, ám igencsak meglepődhetett, Schumacher ugyanis ahelyett, hogy az előző esethez hasonlóan külső íven maradt volna, bebújt a McLaren és a boxutca fala közötti szűk résbe. A két autó a Senna S-ben szinte összeért, Schumacher azonban feljött a negyedik helyre.

Button megelőzésére már nem maradt ideje, így az angol dobogóval zárta a szezont, s a Renault-Ferrari páros pilótái mögött megszerezte a tabella ötödik pozícióját is. A futottak még kategóriából ismét Takuma Sato eredménye érdemel említést: a japán megint egyértelműen verte a Red Bullokat, Toro Rossókat és Spykereket, s volt olyan kör, amikor a leggyorsabb volt a pályán.

Massa közben zavartalanul nyert Alonso előtt, aki 25 évesen második világbajnoki címét köszönte meg elérzékenyülve renault-s kollégáinak, akikkel utoljára dolgozott együtt.

    Verseny 18. - Brazil GP  
    Helyszín: Interlagos, Sao Paulo  
    Időpont: 2006. október 22., vasárnap, 19:00-21:00 (CET)  
    Pályahossz: 4309 m  
    Időjárás: Száraz (levegő: 23-25 fok, aszfalt: 31-46 fok)  
    Tavalyi első: J-P. Montoya (McLaren) 1ó29:20.574      
    Név   Csapat G   Idő   Kiesés oka Kör  
1.   Felipe Massa BRA Ferrari B 1ó31:53.751   71  
2.   Fernando Alonso SPA Renault M + 18.658   71  
3.   Jenson Button GBR Honda M + 19.394   71  
4.   Michael Schumacher GER Ferrari B + 24.094   71  
5.   Kimi Räikkönen FIN McLaren-Mercedes M + 28.503   71  
6.   Giancarlo Fisichella ITA Renault M + 30.287   71  
7.   Rubens Barrichello BRA Honda M + 40.294   71  
8.   Pedro de la Rosa SPA McLaren-Mercedes M + 52.026   71  
9.   Robert Kubica POL BMW-Sauber M + 1:07.642   71  
10.   Takuma Sato JAP Super Aguri F1 B + 1 kör   70  
11.   Scott Speed USA Toro Rosso-Cosw. M + 1 kör   70  
12.   Robert Doornbos NED Red Bull-Ferrari M + 1 kör   70  
13.   Vitantonio Liuzzi ITA Toro Rosso-Cosw. M + 1 kör   70  
14.   Christijan Albers NED MF1-Toyota B + 1 kör   70  
15.   Tiago Monteiro POR MF1-Toyota B + 2 kör   69  
16.   Sakon Yamamoto JAP Super Aguri F1 B + 2 kör   69  
   
17.   Nick Heidfeld GER BMW-Sauber M + 8 kör   kicsúszás 63  
18.   David Coulthard GBR Red Bull-Ferrari M + 56 kör   váltóhiba 15  
19.   Jarno Trulli ITA Toyota B + 61 kör   felfüggesztés 10  
20.   Ralf Schumacher GER Toyota B + 62 kör   felfüggesztés 9  
21.   Mark Webber AUS Williams-Cosworth B + 70 kör   ütközés 1  
22.   Nico Rosberg GER Williams-Cosworth B + 71 kör   baleset 0  
    Leggyorsabb kör: M. Schumacher (Ferrari) 1:12.162     70  
   
B = Bridgestone,  M = Michelin

     
Élő közvetítés

Amennyiben élőben szeretnétek nyomon követni az eseményeket, akkor katt   IDE  (angol kommenttel)

     
Irány a Hungaroring!!!
     

Futamok, tesztek
     
Rólunk :)
     
Chat
Név:

Üzenet:
:)) :) :@ :? :(( :o :D ;) 8o 8p 8) 8| :( :'( ;D :$
     
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
     
Rally
     
Forma 1
     
A sport megértése
     
2006 autói
     
Csapatok hivatalos oldalai
     
Forrásaink:
     
Linkek

www.zdstudio.gportal.hutársoldalunk

www.christianklien.gportal.hu(társoldalunk)

http://jennidalhman.play.hu/http://christianklien.play.hu/

 

     
Linkek
     
Számláló
Indulás: 2005-08-03
     
Forma 1-es autók
     

Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, egyéb épületek szigetelését kedvezõ áron! Hívjon! 0630/583-3168    *****    Ha te is könyvkiadásban gondolkodsz, ajánlom figyelmedbe az postomat, amiben minden összegyûjtött információt megírtam.    *****    Nyereményjáték! Nyerd meg az éjszakai arckrémet! További információkért és játék szabályért kattints! Nyereményjáték!    *****    A legfrissebb hírek Super Mario világából, plusz információk, tippek-trükkök, végigjátszások!    *****    Ha hagyod, hogy magával ragadjon a Mario Golf miliõje, akkor egy egyedi és életre szóló játékélménnyel leszel gazdagabb!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, nagyon fontos idõnként megtudni, mit rejteget. Keress meg és nézzünk bele együtt. Várlak!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését!    *****    rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com    *****    Vérfarkasok, boszorkányok, alakváltók, démonok, bukott angyalok és emberek. A világ oly' színes, de vajon békés is?    *****    Az emberek vakok, kiváltképp akkor, ha olyasmivel találkoznak, amit kényelmesebb nem észrevenni... - HUNGARIANFORUM    *****    Valahol Delaware államban létezik egy város, ahol a természetfeletti lények otthonra lelhetnek... Közéjük tartozol?    *****    Minden mágia megköveteli a maga árát... Ez az ár pedig néha túlságosan is nagy, hogy megfizessük - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Aktív közösség    *****    Az oldal egy évvel ezelõtt költözött új otthonába, azóta pedig az élet csak pörög és pörög! - AKTÍV FÓRUMOS SZEREPJÁTÉK    *****    Vajon milyen lehet egy rejtélyekkel teli kisváros polgármesterének lenni? És mi történik, ha a bizalmasod árul el?    *****    A szörnyek miért csak éjjel bújnak elõ? Az ártatlan külsõ mögött is lapulhat valami rémes? - fórumos szerepjáték    *****    Ünnepeld a magyar költészet napját a Mesetárban! Boldog születésnapot, magyar vers!    *****    Amikor nem tudod mit tegyél és tanácstalan vagy akkor segít az asztrológia. Fordúlj hozzám, segítek. Csak kattints!    *****    Részletes személyiség és sors analízis + 3 éves elõrejelzés, majd idõkorlát nélkül felteheted a kérdéseidet. Nézz be!!!!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, egyszer mindenkinek érdemes belenéznie. Ez csak intelligencia kérdése. Tedd meg Te is. Várlak