2009 : Barrichello és Räikkönen könnyű autóval indul - üzemanyagszintek - Korrigáltan Webber volt a leggyorsabb |
Barrichello és Räikkönen könnyű autóval indul - üzemanyagszintek - Korrigáltan Webber volt a leggyorsabb
2009.10.18. 07:41
A pole pozíciót megszerző Rubens Barrichello és az utolsó előtti sorból induló Nick Heidfeld vág neki a legkönnyebb tankkal a Brazil Nagydíjnak - derül ki az FIA által közzétett üzemanyagszintekből. Mark Webber három körrel később tankolhat, mint Barrichello.
Rubens Barrichello lényegesen könnyebb autóval győzte le Mark Webbert, Adrian Sutilt és Jarno Trullit a Brazil Nagydíj időmérő edzésén - derült ki, amikor az FIA nyilvánosságra hozta az üzemanyagszinteket.
A Brawn GP hazai pályán versenyző braziljának valószínűleg már a 20. körben tankolnia kell, míg a mellőle startoló - és korrigáltan a legjobb Q3-as kört futó - Webber három körrel tovább maradhat a pályán. A Q3-ba jutó autók közül Kimi Räikkönen Ferrarija a második legkönnyebb, így a KERS-sel is rendelkező finn pilótának ajánlatos lerajtolnia közvetlen riválisait, ha előkelő helyezést akar elérni.
A legtöbb benzint a 16. rajtkockát megszerző Sebastian Vettel, valamint Giancarlo Fisichella kapta, nekik féltávnál kell a boxba látogatniuk, noha az egy kiállásos taktika rugalatlan lenne változó időjárás mellett. A vb-éllovas Jenson Button hosszú első etapra épít a 14. pozícióból.
A versenyzők üzemanyagszintjei (Brazil GP)
Fogyasztás = 2.077 kg/kör
|
Név |
Kg |
Q |
1. box
(kör) |
Poz |
Q3 idő |
Q3 korr |
1. |
HEI |
650.5 |
|
20. |
19. |
|
|
2. |
BAR |
650.5 |
Q3 |
20. |
1. |
1:19.576 |
1:18.263 |
3. |
RAI |
651.5 |
Q3 |
21. |
5. |
1:20.168 |
1:18.828 |
4. |
ALO |
652.0 |
Q3 |
21. |
10. |
1:21.422 |
1:20.069 |
5. |
WEB |
656.0 |
Q3 |
23. |
2. |
1:19.668 |
1:18.207 |
6. |
KUB |
656.0 |
Q3 |
23. |
8. |
1:20.631 |
1:19.170 |
7. |
SUT |
656.5 |
Q3 |
23. |
3. |
1:19.917 |
1:18.442 |
8. |
KOV |
656.5 |
|
23. |
17. |
|
|
9. |
ROS |
657.0 |
Q3 |
24. |
7. |
1:20.326 |
1:18.782 |
10. |
TRU |
658.5 |
Q3 |
24. |
4. |
1:20.097 |
1:18.568 |
11. |
BUE |
659.0 |
Q3 |
24. |
6. |
1:20.250 |
1:18.708 |
12. |
HAM |
661.0 |
|
25. |
18. |
|
|
13. |
NAK |
664.0 |
Q3 |
27. |
9. |
1:20.674 |
1:18.941 |
14. |
ALG |
671.5 |
|
31. |
12. |
|
|
15. |
KOB |
671.6 |
|
31. |
11. |
|
|
16. |
BUT |
672.0 |
|
31. |
14. |
|
|
17. |
GRO |
677.2 |
|
33. |
13. |
|
|
18. |
LIU |
680.0 |
|
35. |
15. |
|
|
19. |
VET |
683.5 |
|
36. |
16. |
|
|
20. |
FIS |
683.5 |
|
36. |
20. |
|
|
Kg = az autó teljes tömege,
Q3 = a pilóta bejutott-e a döntőbe,
1. box = az első boxkiállás várható ideje (becslés!),
Q3 idő = a Q3-ban a feltankolt autóval elért köridő,
Q3 korr = "üres tankos" elméleti időeredmény.
|