Kimi-rajongók Klubja
Kimi-rajongók Klubja
A klub mottója:
Megcsillan a nap a Ferrarikon, Átszáguld Kimivel a célvonalon. Együtt mozog gép és lélek, Kimi-s leszek, amíg csak élek!
     
Fórum
     
Menü
     
Kimi blogja
     
Infók Kimiről
     
A hét képe
     
Extrák
     
Videók
     
Galéria
     
Kitalált történetek
     
Versek és más egyebek
     
Finn himnusz
     
A pilóták hivatalos oldalai
     
A letöltés menete
     
Kimi blogja 2
Friss bejegyzések
2009.11.06. 08:56
2009.11.06. 08:55
2009.11.06. 08:55
2009.11.06. 08:54
2009.09.18. 11:40
Friss hozzászólások
     
2009
2009 : Button világbajnok lett, Webber győzött Brazíliában - Barrichello defekt kapott, Kubica és Hamilton a dobogón

Button világbajnok lett, Webber győzött Brazíliában - Barrichello defekt kapott, Kubica és Hamilton a dobogón

  2009.10.18. 20:42

Akárcsak egy évvel korábban honfitársa, Lewis Hamilton, Jenson Button egy 5. hellyel biztosította be a világbajnoki címet a Brazil Nagydíjon. A futamot Mark Webber nyerte meg Robert Kubica és Hamilton előtt, míg Rubens Barrichello defektjét követően csak 8. lett.


A szombati napot uraló özönvízszerű esőnek a Brazil Nagydíj vasárnapi rajtján már nyoma sem volt, ám az előrejelzések szerint egy zápor a 71 körös futam alatt bármikor lecsaphatott Interlagosra, ám ez végül nem következett be.

A rajt eső nélkül is óriási káoszt hozott, ami kis híján egy verekedésbe torkollott. Rubens Barrichello könnyedén megőrizte első helyét, mögötte viszont többen is koccantak. Kimi Räikkönen a KERS-t használva előre tört az ötödik helyről, Jarno Trullit és Adrian Sutilt is megelőzve feljött a harmadik helyre. A Ferrari bal hátsó gumija viszont hozzáért Sutil első légterelőjéhez, majd a finn a saját első légterelőjét bontotta le Webber autójának bal hátsó gumiján. Räikkönen vissza is vett a tempóból - bal hátsó defekttel és első szárny nélkül nem is mehetett volna túl gyorsan.

A rajt után néhány másodperccel véget is ért a futam Adrian Sutil, Jarno Trulli és Fernando Alonso számára is. Trulli Toyotája beszitált az ötös kanyarban, és nekicsúszott Sutilnak. Trulli felkenődött a betonfalra, Sutil pedig miközben tehetetlenül sodródott a Force Indiával, a hatos kanyarban eltalálta a pályán haladó Alonsót, így mindhárman kiestek. Trulli nehezen viselte, hogy a negyedik helyről kezdett versenye ilyen hamar véget ért, és a bukótérben leordította Sutil fejét. A versenybírák percekkel később jelezték, vizsgálják az indulatkitörést megelőző esetet.

Ez még nem minden, a hátsó régióban Heikki Kovalainen fordult keresztbe a pályán, és emiatt a fűre száműzte a mögötte érkező Giancarlo Fisichellát (ezt is vizsgálják a stewartok, így vélhetően az olasz nem csak áldozat volt). Az olasz folytathatta, Kovalainen pedig a bokszba hajtott. A versenybírák a fentebb említett hármas baleset miatt már a pályára küldték a biztonsági autót. A bokszban tovább folytatódott a káosz, Kovalainen ugyanis letépte a tankolócsövet, és több liter üzemanyagot szétterített a bokszutcában. Mögötte viszont már a kisebb felújításon átesett Räikkönen is kifelé tartott, és áthajtott a benzintócsán- és felhőn, ami belobbant. Szerencsére a lángok nem voltak veszélyesek, a ferraris finn folytathatta útját. Kovalainent a Brawn szerelői szabadították meg a csonktól a bokszutca végén, így a McLaren pilótája is visszaállhatott a versenybe, de ez az incidens is munkát adott a versenybíráknak.

Ezzel az első kör eseményeinek összefoglalását lezártnak tekinthetjük. A verseny tempója azonban továbbra is lüktető volt. A biztonsági autó négy körön keresztül lassította a mezőnyt, majd rendkívül akciódús körök következtek. Jenson Button a 9. helyről Romain Grosjean és Nakadzsima Kazuki megelőzésével már a két pontot érő hetedik helyen folytatta.

A bajnoki címre hajtó brit ezt követően viszont megtorpant, az újonc toyotás Kobajasi Kamui ugyanis remekül védekezett előtte. Button kezdte elveszíteni a türelmét, majd rádión arra panaszkodott csapatának, hogy a fiatal japán szabálytalanul manőverezett előtte. Mivel a rádióadások nyilvánosak, a Toyota a büntetés elkerülése érdekében vélhetően utasította pilótáját, hogy engedje el Buttont.

Barrichello közben megnyugtató előnnyel vezetett, viszont mivel ő volt a legkönnyebb az élmezőnyben, elsőként kellett kiállnia tankolni, és a végig második helyen autózó Mark Webber, valamint a rajt utáni csetepatékból profitálva a harmadik helyre keveredő Robert Kubica is megelőzte őt saját szervizelése után.

Az első kerékcserék után tehát Webber vezetett Kubica és Barrichello előtt, mögöttük két világbajnok, Hamilton és Räikkönen autózott, a hatodik helyen pedig egy bajnokjelölt, Jenson Button következett. A hetedik Vettelnek is volt még esélye a jövő évi 1-es rajtszám megszerzésére, de mivel Button közvetlenül előtte autózott, ő lényegében már ekkor lemondhatott a végső sikerről.

A rajtnál kiesőkhöz hasonlóan a két Williams sem ért el a célba, Nico Rosberg műszaki probléma, Nakadzsima Kazuki pedig egy baleset miatt esett ki. A japánt éppen honfitársa, a bokszutcából visszatérő Kobajasi zavarta meg, és Nakadzsima az ütközést elkerülendő elrántotta a kormányt, de már nem tudta a pályán tartani autóját, és a korlátnak csapódott, majd a négyes kanyaron átcsúszva a túloldali gumifalban landolt. Nick Heidfeld BMW Sauberje sem bírta ki a célig.

A mezőny az első körökben előtte puskaporát, a "második félidőben" előzésre a pályán már nem került sor. A bokszkiállások következtében viszont történtek apróbb változások. A többség két kiállást tervezett az idény utolsó előtti futamára, így legfeljebb az időzítések jelenthettek különbséget.

Azt viszont már az első kerékcserék során is láthattuk, hogy ennek is mekkora jelentősége lehet. Ezúttal a végig Button mögött loholó Vettel profitált abból, hogy egy körrel később ejtette meg második szervizelését, hiszen megelőzhette a britet. Ez persze neki továbbra is kevés volt az üdvösséghez, hiszen Button pontszerző helyen volt.

Buttonnak ráadásul kilenc körrel a leintés előtt már csapattársával, Barrichellóval sem kellett foglalkoznia, a brazil ugyanis lassú defektet kapott, így ki kellett állnia szerelőihez még egyszer. A harmadik helyet még a defekt előtt elvette tőle Hamilton, Barrichello már ekkor vibrációra panaszkodott a rádión. Barrichello a kényszerű bokszlátogatás után a nyolcadik helyre csúszott vissza.

Mark Webber az első kerékcsere óta az élen állt, kiváló teljesítményt nyújtva megnyerte a Brazil Nagydíjat (pályafutása második első helye volt ez az ausztrálnak), a bajnoki csata miatt mégis kevés szó esett róla. Robert Kubica idén először állhatott fel a dobogóra, és bár egy futama még hátravan a BMW Sauberrel, a mai második helye kiváló búcsúajándék a német-svájci alakulat számára - mint ismert, a lengyel 2010-re a Renault-hoz szerződött. A harmadik helyen célba érő Hamilton összetettben megelőzte a hatodik helyen leintett Kimi Räikkönent, a konstruktőrök közt pedig a McLaren is átlépte a Ferrarit.

A kockás zászlót lengető Felipe Massa Vettelt intette le negyedikként, az ötödikként beérkező Button pedig már bajnok volt ebben a pillanatban. Mai teljesítményével a Brawn GP a konstruktőrök közt is megszerezte az első helyet.

Jenson Button a Forma-1 történetének 31. bajnoka lett, ő a tízedik brit nemzetiségű pilóta, aki a sorozatban felért a csúcsra, és sikere révén már a 14. F1-es vb-cím került Nagy-Britanniába.

Miközben Webber és a Red Bull tiszteletére szóltak a himnuszok, addig a bokszban Button már apja vállán zokogott.


Sébastien Bueminek is volt oka az örömre, hiszen hetedik lett, és ezzel két pontot szerzett a Toro Rossóval. Az egy pontot érő nyolcadik helyen Barrichello futott be.

Az első futamát teljesítő Kobajasi végül tízedik lett, de Button és Nakadzsima előtt is bemutatott egy-egy vitatható manővert, amik miatt még talán előveszik a japánt.

A 2009-es Forma-1-es szezon utolsó futamát két hét múlva a sorozatban idén bemutatkozó Abu-Dzabiban rendezik.

 

    Verseny 16. - Brazil GP  
    Helyszín: Interlagos, Sao Paulo  
    Időpont: 2009. október 18., vasárnap, 18:00 - (CET)  
    Pályahossz: 4309 m  
    Időjárás: Száraz (levegő: 24-28 fok, aszfalt: 22-42 fok)  
    Tavalyi első: F. Massa (Ferrari) 1ó34:11.435      
    Név   Csapat G   Idő   Kiesés oka Kör  
1.   Mark Webber AUS Red Bull-Renault B   1ó32:23.081     71  
2.   Robert Kubica POL BMW-Sauber B + 7.626     71  
3.   Lewis Hamilton GBR McLaren-Mercedes B + 18.944     71  
4.   Sebastian Vettel GER Red Bull-Renault B + 19.652     71  
5.   Jenson Button GBR Brawn GP-Mercedes B + 29.005     71  
6.   Kimi Räikkönen FIN Ferrari B + 33.340     71  
7.   Sebastien Buemi SWZ Toro Rosso-Ferrari B + 35.991     71  
8.   Rubens Barrichello BRA Brawn GP-Mercedes B + 45.454     71  
9.   Heikki Kovalainen FIN McLaren-Mercedes B + 48.499     71  
10.   Kamui Kobayashi JAP Toyota B + 1:03.657     71  
11.   Giancarlo Fisichella ITA Ferrari B + 1:10.665     71  
12.   Vitantonio Liuzzi ITA Force India-Merc. B + 1:11.388     71  
13.   Romain Grosjean FRA Renault B + 1 kör     70  
14.   Jaime Alguersuari ESP Toro Rosso-Ferrari B + 1 kör     70  
   
15.   Kazuki Nakajima JAP Williams-Toyota B + 41 kör   ütközés 30  
16.   Nico Rosberg GER Williams-Toyota B + 44 kör   műszaki 27  
17.   Nick Heidfeld GER BMW-Sauber B + 50 kör   benzin 21  
18.   Adrian Sutil GER Force India-Merc. B + 71 kör   ütközés 0  
19.   Jarno Trulli ITA Toyota B + 71 kör   ütközés 0  
20.   Fernando Alonso SPA Renault B + 71 kör   ütközés 0  
    Leggyorsabb kör: M. Webber (Red Bull) 1:13.733     25  
   
B = Bridgestone

     
Élő közvetítés

Amennyiben élőben szeretnétek nyomon követni az eseményeket, akkor katt   IDE  (angol kommenttel)

     
Irány a Hungaroring!!!
     

Futamok, tesztek
     
Rólunk :)
     
Chat
Név:

Üzenet:
:)) :) :@ :? :(( :o :D ;) 8o 8p 8) 8| :( :'( ;D :$
     
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
     
Rally
     
Forma 1
     
A sport megértése
     
2006 autói
     
Csapatok hivatalos oldalai
     
Forrásaink:
     
Linkek

www.zdstudio.gportal.hutársoldalunk

www.christianklien.gportal.hu(társoldalunk)

http://jennidalhman.play.hu/http://christianklien.play.hu/

 

     
Linkek
     
Számláló
Indulás: 2005-08-03
     
Forma 1-es autók
     

Ha te is könyvkiadásban gondolkodsz, ajánlom figyelmedbe az postomat, amiben minden összegyûjtött információt megírtam.    *****    Nyereményjáték! Nyerd meg az éjszakai arckrémet! További információkért és játék szabályért kattints! Nyereményjáték!    *****    A legfrissebb hírek Super Mario világából, plusz információk, tippek-trükkök, végigjátszások!    *****    Ha hagyod, hogy magával ragadjon a Mario Golf miliõje, akkor egy egyedi és életre szóló játékélménnyel leszel gazdagabb!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, nagyon fontos idõnként megtudni, mit rejteget. Keress meg és nézzünk bele együtt. Várlak!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését!    *****    rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com    *****    Vérfarkasok, boszorkányok, alakváltók, démonok, bukott angyalok és emberek. A világ oly' színes, de vajon békés is?    *****    Az emberek vakok, kiváltképp akkor, ha olyasmivel találkoznak, amit kényelmesebb nem észrevenni... - HUNGARIANFORUM    *****    Valahol Delaware államban létezik egy város, ahol a természetfeletti lények otthonra lelhetnek... Közéjük tartozol?    *****    Minden mágia megköveteli a maga árát... Ez az ár pedig néha túlságosan is nagy, hogy megfizessük - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Aktív közösség    *****    Az oldal egy évvel ezelõtt költözött új otthonába, azóta pedig az élet csak pörög és pörög! - AKTÍV FÓRUMOS SZEREPJÁTÉK    *****    Vajon milyen lehet egy rejtélyekkel teli kisváros polgármesterének lenni? És mi történik, ha a bizalmasod árul el?    *****    A szörnyek miért csak éjjel bújnak elõ? Az ártatlan külsõ mögött is lapulhat valami rémes? - fórumos szerepjáték    *****    Ünnepeld a magyar költészet napját a Mesetárban! Boldog születésnapot, magyar vers!    *****    Amikor nem tudod mit tegyél és tanácstalan vagy akkor segít az asztrológia. Fordúlj hozzám, segítek. Csak kattints!    *****    Részletes személyiség és sors analízis + 3 éves elõrejelzés, majd idõkorlát nélkül felteheted a kérdéseidet. Nézz be!!!!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, egyszer mindenkinek érdemes belenéznie. Ez csak intelligencia kérdése. Tedd meg Te is. Várlak    *****    Új kínálatunkban te is megtalálhatod legjobb eladó ingatlanok között a megfelelõt Debrecenben. Simonyi ingatlan Gportal