2009 : Benzin fröccsent Räikkönen szemébe a tűzesetnél - A Ferrarinál örülnek Ross Brawn sikerének |
Benzin fröccsent Räikkönen szemébe a tűzesetnél - A Ferrarinál örülnek Ross Brawn sikerének
2009.10.19. 05:53
Még a Brazil Nagydíj leintése után is égette Kimi Räikkönen szemét az a néhány csepp benzin, ami Heikki Kovalainen csövéből fröccsent rá. Ez azután történt, hogy Mark Webber lekaszálta a Ferrari szárnyát, ami a finn szerint a dobogójába került.
Lewis Hamilton 3. helye révén a McLaren megelőzte a Ferrarit a konstruktőri bronzéremért folytatott párharcban, de Kimi Räikkönen úgy érzi, hogy neki is a dobogóra kellett volna állni a Brazil Nagydíjon.
A finn a KERS révén a 3. helyre ugrott a rajtnál az ötödikről, és már Mark Webbert támadta, amikor az ausztrál rácsukta az ajtót. Räikkönen a boxba hajtott szárnyaszegett Ferrarijával, ott azonban honfitársa, Heikki Kovalainen némi benzinnel kínálta meg.
"Az első kör eseményei tönkretették a versenyemet" - mondta 2007 csalódott világbajnoka. - "Először az első kanyarban volt egy koccanásom, majd amikor megpróbáltam megelőzni Webbert, megint ütköztem, így elvesztettem az első vezetőszárnyamat."
"A boxban néhány csepp benzin került a szemembe a Kovalainen autóján lógó tankolócsőből, majd lángtenger borított el, ami elvakított. Félre akartam állni, de szerencsére a lángok hamar kialudtak. Még mindig égető érzést érzek a szememben, de jól vagyok."
"Az újraindulás után a stratégiára kellett hagyatkoznom, hogy előrébb lépjek a mezőnyben, és legalább sikerült begyűjtenem néhány pontot. Csalódott vagyok, mivel biztosra veszem, hogy felállhattunk volna a dobogóra. Még hátravan egy verseny - meglátjuk, mire leszünk képesek Abu Dhabiban, hogy visszaszerezzük azt a harmadik helyet."
Felipe Massa végül a 6. pozícióbna intette le a finnt, aki ezzel az egyéni világbajnokságban is Hamilton mögé csúszott, de a Ferrari versenycsapatát irányító Chris Dyer szerint kitett magáért.
"Kimi már tegnap fantasztikus munkát végzett a kedvező rajtpozíció kiharcolásával, majd ma megismételte a remeklést azzal, hogy a mezőny végéről a 6. helyig küzdötte fel magát a Webberrel történt ütközése után, ami miatt a boxba kellett hajtania szárnycserére" - méltatta Räikkönent az ausztrál szakember.
Domenicali örül Brawn sikerének
Giancarlo Fisichella teljesítményét már kevésbé elismerő szavakkal jellemezte Dyer. Az olasszal szintén a megpördülő Kovalainen tolt ki az első kanyarban, de ő csak a 12. helyig tört előre, miután a hajrában még a most debütáló Kamui Kobayashi is megelőzte.
"Giancarlo az első etapba forgalomba került, majd amikor tiszta volt előtte a pálya, a köridői elfogadhatók voltak" - fogalmazott Dyer. - "A második etap elején, a lágy gumikon jobb tempót diktált, de a végén szemcsésedéssel küszködött."
Fisichella nem tagadta, hogy a Ferrarinál eddig elért eredményei - melyek közül a monzai 9. hely a legjobb - csalódással töltik el.
"A Ferrarinál eddig eltöltött időre visszatekintve nem titkolom, hogy kissé mérges vagyok, mivel egyetlen árva hétvégém sem akadt, amikor minden terv szerint alakult" - ismerte el az olasz. - "Megpecsételte a versenyemet, hogy az utolsó sorból kellett rajtolnom. Aztán ott volt Kovalainen-féle incidens."
"Az orrom előtt pördült meg, így le kellett térnem a fűre, ami megakadályozta, hogy javítsak néhány pozíciót az első körben. Egykiállásos stratégiát választottunk, ami jó döntés volt, de a verseny vége felé a lágy gumijaim elkezdtek szemcsésedni egy kicsit, így nem tudtam tartani az előttem haladók tempóját, sőt még veszítettem is egy helyet. Ráadásul a KERS-em hol működött, hol nem."
A Ferrari csapatfőnöke, Stefano Domenicali nem mulasztotta el, hogy gratuláljon a vb-címet megszerző Jenson Buttonnak, valamint a konstruktőri serleget bezsebelő csapatfőnökének, aki 1996 és 2006 között a maranellóiak technikai igazgatója volt.
"Az egész csapat nevében gratulálok Jenson Buttonnak és a Brawn GP-nek, amiért mindkét világbajnokságot megnyerték ma. Különösen régi barátunk, Ross sikerének örülök" - mondta az olasz. - "Ami minket illet, természetesen csalódottak vagyunk, mivel ma esélyünk volt növelni előnyünket a konstruktőrök között, de ehelyett egypontos hátrányba kerültünk."
|