2009.03.23. 17:11, kimiklub
A karrierem legjobb szezonnyitója után két napot teszteltem Malajziában. Az elmúlt néhány napot a parthoz közeli kis szigeten töltöttem a családommal és a barátaimmal.
Most egy nehéz program áll előttünk, mivel Malajziában és Bahreinben fogunk versenyezni.
Hogy felkészüljek, egy kicsit lehűtöttem magam, habár a szó, „lehűteni” nem igazán ehhez a klímához tartozik. Az időjárás olyan, mintha az ember 24 órán keresztül egy finn szaunában lenne.
Teniszeztünk és az edzőteremben edzettem. Jól éreztem magam.
Az első verseny már csak emlék. Soha nem fogom elfelejteni, hogy milyen érzés volt nyerni, miközben rengeteg Ferrari zászlót láttam, akárhova néztem, s miután a csapat vidáman ünnepelt a jól elvégzett munka után.
Személy szerint csendesebben ünnepeltem. Ez nagyszerű kezdete volt Ferrarival való együttműködésnek.
Most teljesen a következő hétvégére koncentrálok. Néhány évvel ezelőtt Malajziában szereztem meg az első győzelmem. Azóta sok nagyszerű győzelmet arattam az F1-ben, de egy versenyző sosem felejti el a legelső győzelmét, az biztos.
Remélem ez a hétvége is legalább olyan jó lesz, mint Ausztráliában. A múlt héten teszteltünk itt. Két napig teszteltem, és sikerült begyűjtenünk azokat az információkat, amelyekre szükségünk volt.
A Ferrari minden pályán versenyképesnek tűnik. Nem vesszük könnyen a dolgokat, a csapat most is igazán keményen dolgozik, hogy fejlessze a kocsit. A küzdőszellem nagyszerű.
Igaz, hogy még csak most kezdtük el a szezont, de ha harcolni akarunk a világbajnoki címért, akkor mindig pontokat kell szereznünk. Hogy világbajnokságokat nyerj, kiegyensúlyozott pontgyűjtőnek kell lenned az egész szezonon keresztül.
A maláj pálya megerőltető és egyenetlen. Ha a csomag valamelyik része nem működik jól, nem vagy versenyképes itt.
Ahogy mondtam, a Ferrari nagyon jó. De soha nem tudhatod, hogy az ellenfeleid milyen munkát végeztek, egészen a versenyhétvégéig.
Így ismételten csak azt mondhatom, hogy várjuk ki, hogy mi lesz.
Aggódtunk a motor miatt Melbourne-ben. Elfolyt egy kis hűtővíz a verseny utolsó szakaszában, és a rádió hiányában a csapat arra kért, hogy lassítsak, mutatva a „COOL” (hűteni) táblát.
A motort leellenőrizték a gyárban. Elvégeztek mindenféle szimulációt, és kiszámolták, hogy hogyan kell mennie.
Reméljük, hogy ki fog tartani a motor, és nem kell kicserélnünk az időmérő előtt. Az utolsó percig akarunk várni ezzel.
De ha ki kell cserélnünk a motort, az egy másik dolog. Akkor sokkal nehezebb lesz, hogy a lehető legtöbb pontot gyűjtsük össze, miközben 10-helyes büntetést kapunk.
Mindenesetre harcolni fogunk. Minden rajongó lengesse újra a zászlókat!