2009.03.24. 09:06, kimiklub
Erre vártam. Vakációidő, végre! Szerintem mindenki így gondolja. Nagyon jó érzés, hogy megszabadulsz egy időre attól a sok munkától.
Megint nem terveztem el előre, hogy hogyan fogom eltölteni ezt a kis szünetet. Csak sodródom az áramlással, és hagyom hogy oda vigyen, ahol a legjobb.
Gyerünk a tengerre, golfozzunk, motorozzunk a Harley-Davidsonnal, és legfőképpen pihenjünk! Finnországban a nyár tökéletes, így tuti biztos, hogy itt az idő, hogy élvezhessem a kint létet.
Az időzítés is tökéletes, hogy feltöltődjünk. A legutóbbi 4 verseny 6 hét alatt eléggé húzós volt. Az egész csapatnak jó, hogy most van egy kis idejük önmagukra, habár a gyárban nem sohasem áll meg az élet.
Még jobban éreznénk magunkat, ha megnyertük volna a Magyar Nagydíjat. Másodikak voltunk, csak egy ember előzött meg, de a mi szempontunkból ő volt a legrosszabb. Hamilton már eddig is vezetett, de a Magyar Nagydíj után a különbség 20 pont.
Végig Hamilton mögött voltam, a 2. helyen. Nagyon jó volt az autó sebessége. Ha egyedül mehettem volna, valószínűleg még gyorsabb lettem volna.
Az utolsó kör előtt növeltük egy kicsit a távolságot Hamilton és köztem, hogy leteszteljük a sebességet. Miénk lett a leggyorsabb kör, szóval bebizonyítottuk, hogy a sebességünk megvolt a győzelemre.
Hamilton jó pilóta. Egyszer sem hibázott. Kerestem a lehetőséget mögötte, de mivel nem hibázott, így nem tudtam elég közel kerülni hozzá.
Már az időmérő előtt tudtuk, hogy a kocsink elég erős lesz a versenyre. Az rajtrács elejére kerülve megpróbáltuk kitalálni a McLaren üzemanyag stratégiáját, de ezúttal tévedtünk. Ez volt az oka, hogy a boxkiállások alatt nem tehettünk semmit.
Az egész verseny alatt a második helyen ragadtunk. Nem szeretem az ilyen versenyeket. Egészen unalmassá vált. A pálya kihívásokat tartogat, efelől nincs kétség. De jól kell kvalifikálnod magad. Nos, nekünk sok időnk volt rá, hogy ezt megtanuljuk – 70 körünk…
Még nem vesztettük el a bajnokságot, az biztos. A hézag csökkentésére még vannak versenyek, és még nincs okunk, hogy feladjuk. Gyors és jó autónk van, főleg ha végigmegy a futamokon. A Hungaroring volt az a pálya, ahol előre számítottunk arra, hogy problémánk lesz a McLarennel.
Most a következő futamokat várjuk. A legutóbbi 4 versenyen miénk volt a gyorsabb autó, és nem a McLarené. Amikor sikerült Magny-Cours-ban és Silverstone-ban futamot nyernünk, sikerült felzárkóznunk. Biztos vagyok abban, hogy amikor visszatérünk a pályára, ismét versenyképesek leszünk.
A következő pályán jónak kell lennie az autónknak. Amikor a pálya egy kicsit gyorsabb, és hosszabb egyenesek vannak, a Ferrari igazán nagyon jól fut.
Isztambul, Monza és Spa azok a helyszínek, ahol igazán jó eredményeket érhetünk el csapatként. Ha Felipének és nekem is rendben mennek a dolgaink, akkor ismét kettős győzelmeket arathatunk.
Tudom, hogy nehéz megnyerni a hátralévő 6 futamot, de megpróbáljuk megtenni. Ha van egy kis szerencsénk, be tudjuk hozni a vezetőket. De a nap végén úgyis az a legfontosabb, hogy ők mire képesek. Ha minden versenyt be tudnak fejezni, és pontokat gyűjteni, akkor még nehezebb lesz utolérni, és megelőzni őket.
De a harc folytatódni fog – a vakáció után.