2009.03.24. 18:42, kimiklub
Nyilvánvaló, hogy ez egy kihívásokkal teli verseny volt. Nem tudom, hogy boldognak vagy inkább csalódottnak kellene lennem azok után, amin keresztülmentünk vasárnap. Most boldog vagyok az eredménnyel, és szerintem csak ez számít.
Problémamentes szabadedzéseim voltak pénteken és szombaton, és az autó egész hétvégén nagyon jó volt. Egész végig olyan jó érzésem volt az autóval kapcsolatban.
Megszereztem a pole pozíciót, és a Q3-ban a második gyorskörömben 4 tizedmásodperccel gyorsabb voltam, így ha befejeztem volna azt a köröm, akkor még gyorsabb lettem volna.
Ez volt a Ferrari 200. pole-ja. Büszke vagyok, hogy részese lehettem ennek a nagyszerű csapatnak a történelmének, mint tavaly, amikor megszereztem a Ferrari 200. győzelmét Kínában.
Ezt a versenyt is meg akartuk nyerni. De sajnos a számomra a verseny két részre szakadt.
Jól rajtoltam és a kezdetektől fogva nyomhattam, és kiépítettem egy kényelmes kis előnyt Felipével szemben. A verseny felénél hirtelen erőt vesztettem és észrevettem, hogy a kipufogórendszer hiányzik. A jobb oldali tükörből láttam a lógó alkatrészt.
Attól kezdve nagyon meg voltam győződve, hogy nem tudjuk befejezni. Az utolsó körbe nagyon úgy nézett ki, hogy teljesen meg fog állni, szóval nagyon boldog vagyok, hogy végül 2. lettem.
El kell ismernem, hogy sosem volt még ilyen jó a kockás zászlót látni. Még egyszer bebizonyítottuk, hogy sosem szabad feladni.
A csapat még mindig nem tudja pontosan, hogy mi történt. El fognak végezni néhány tesztet, de nehéz lesz a kipufogó nélkül, és egy olyan motorral választ találni, amely a verseny felétől kezdve ilyen megerőltetésnek volt kitéve.
Nyilvánvalóan nagyon csalódott vagyok, hogy nem nyertem meg ezt a nagydíjat, amikor minden jól ment, és ki tudtam építeni egy kis előnyt az elején. De, hogy a pozitív oldalát is nézzük a dolgoknak, ez egy nagyszerű teljesítmény volt a csapat szempontjából, és szereztem 8 pontot, amikor elég nagy volt az esélye annak, hogy egyet sem fogok.
Most közelebb állok a bajnokságot vezető emberhez, mint Kanada után. Szóval most mindannyian sokkal jobban érezhetjük magunkat.
A bajnokság nagyon szoros, mivel 10 ponton belül van az első 4 ember. Még nem vagyunk túl a bajnokság felén, szóval még sok pontot szerezhetünk. Tavaly ilyenkor húszpontos hátrányban voltam.
A Ferrari Silverstone-ban is nagyon versenyképes lesz. A héten minden csapat tesztelni fog ott, kipróbálunk néhány új alkatrészt és felkészítjük az autót a hétvégére.
Nagyon szeretem azt a pályát és kedves emlékeim vannak tavalyról. Igazán nagyon kihívó, ha olyan autóval mehetsz oda, amellyel igazán harcolhatsz az első helyért.