2009.03.25. 08:32, kimiklub
6 hónapja versenyzünk, és jó érzés, hogy egy kicsit pihenhetünk, újratölthetjük magunkat, hogy aztán folytassuk kéthetente a harcot. A pozíciónk a bajnokságban nem olyan rossz. Nyilvánvalóan fejlődhetünk – és fogunk is. Ez a cél, az biztos.
Összefoglalva, a magyar hétvége egy csalódásokkal teli élmény volt a számomra. De –mindent összevetve- az eredmény egész jó. Akármikor tudunk közeledni az éllovasra, az mindig jó. Több pontot szereztem, mint a fő riválisaink, ami egész pozitív dolog a szünet előtt. Finnországba fogok utazni, hogy egy kicsit kikapcsolódjak, habár az időjárás előrejelzés nem valami jó.
Nincs okom tagadni, hogy az utóbbi versenyek nem úgy alakultak, ahogy akartam.
Mindig történt valami különös. Nyilvánvaló, hogy az autó nem illett hozzám a legjobban. Megpróbáltunk kompromisszumokat keresni, de nem igazán működött. A fő célunk most az, hogy megoldjuk a dolgainkat a következő, valenciai versenyre. Az időmérő volt a döntő pillanat Budapesten is, negatív módon. A Q3-ban a második próbálkozásomkor nem tudtam az autót a pályán tartani: az én hibám volt. Nem tehetsz úgy, hogy megnyered a bajnokságod, ha mindig a 6. helyről rajtolsz. Körönként akár egy tizeddel autózhatsz gyorsabban, mint az előtted haladó, de ha hátulról rajtolsz, akkor nem tudod kihasználni ezt.
A Hungaroringen beragadtam Alonso mögé, akinek igazán jó autója volt az utolsó szektorra, amely talán az egyetlen pont lett volna, ahol megelőzhettem volna. Meggyőződtem róla ismét, hogy lehetetlen előzni Budapesten.
Az utolsó boxkiállás után keményen nyomhattam, mert tiszta volt előttem a pálya. Az első körben 8 tizeddel gyorsabban mentem. Az autó valóban nagyon jól ment, könnyű volt kezelni, de addigra már túl késő volt. Sikerült befognom Glock-ot, de volt egy kis mechanikai problémám és le kellett lassítanom.
Felipének nagyszerű versenye volt, demonstrálta a potenciálunkat.
Sajnálatos neki és a csapatnak is, hogy a verseny utolsó szakaszában meg kellett állnia. Ez a csúnya oldala az autóversenyzésnek; amelyet már számos alkalommal magam is megtapasztaltam a múltban.
A Ferrari már számtalan verseny óta vezeti a konstruktőri tabellát: ez is azt mutatja, hogy jobb autónk és több potenciálunk van.
Gratulálok Heikki Kovalainen-nek az első Formula 1-es győzelméhez: neki is balszerencséje volt, de szerencsére most fordult a kocka.
A következő verseny az új pálya, Valencia utcáin lesz megtartva. Szeretek új pályákat felfedezni: már gyerekkoromban, amikor gokartoztam, akkor is gyorsan megtanultam az ismeretlen pályán vezetni. Meleg lesz, vélhetően olyan, mint amilyen Budapesten volt, amit szeretünk, mert úgy tűnik, az autónk könnyen tud alkalmazkodni a magas hőmérséklethez.