Ez az első alkalom, hogy a szezon elején versenyzünk Kínában, mikor még tavasz van. Számomra ez nem sokat jelent. Mindig ugyanúgy megyek versenyezni. A cél mindig jó pontokat szerezni és a legjobbat kihozi magamból, hogy akár a versenyt is megnyerhessem.
Kína számomra egy jó hely. Mióta a Shangai pálya új, mindig jó beállításokat találtunk és képesek voltunk harcolni a trófeákért. Két évvel ezelőtt megnyertem a versenyt és mindig jó eredménnyel térek haza innen. Most remélhetem, hogy Shaghaiban végre ágyúként törhetünk előre a világbajnokságban, miután Kínában találták fel a lőport.
Mint ahogy azt a csapat is tudja, a helyzet a világbajnokság szempontjából még nem lefutott. A csapatomnak és nekem elég rossz szezonkezdetünk volt. De tudjuk, hogy értékes pontokat szerezhettünk volna a versenyképességünkkel, ha egy kicsit több szerencsénk van. Természetesen a bánkódás értelmetlen. A motorsportban elég egy pillanat - és akkor kell jól döntened. Ha ez nem sikerül, nincs értelme elkezdeni gondolkodni, "mi lett volna ha", mert semmin se változtatna.
De szerencsére még hosszú az év. És még nincs vége. Még csak kettő versenyünk volt és még 15 van hátra. Természetesen fontos, hogy pontszerzéssel kezdjünk egy jó sebességgel, de még vissza tudunk kapaszkodni az élmenők közé és nem maradunk többé mögöttük.
A csapat keményen dolgozott Ausztrália és Malajzia után, szóval ez a felzárkózás akár Kínában elkezdődhet.
Most egy kicsit nehezebb a helyzet, hogy nem tesztelhetjük az autót a pályán. A szabályok elég bonyolulttá teszik a helyzetet azok számára, akiknek fel kéne zárkózni már a szezon elejétől kezdve. Most a futamhétvége szabadedzései még fontosabb lehetőségek, hogy teszteld az új alkatrészeket és az abroncsokat.
Most 15 ponttal vagyok az élmenő mögött. Az autónkból hiányzik a sebesség és a tapadás. Kínába viszünk pár új alkatrészt, és remélhetjük, hogy rögtön működni fognak és gyorsabbak leszünk. Ez a hétvége más miatt is izgalmas, mert az FIA dönteni fog a diffúzorokról. Miközben írok, még várok az ítéletre.
Tény, hogy a többi csapat is fog új alkatrészeket hozni Kínába. Ez az, amiért nehéz megmondani mekkorák lesznek a különbségek az élmenőkkel összehasonlítva. De reménykedek és remélem, hogy közelebb leszünk az élmezőnyhöz, mint az előző két hétvégén.
Malajzia után Svájcba repültem, és elintéztem valamit Olaszországban, aztán a Húsvét alatt Finnországba mentem, hogy köszönjek a barátaimnak és a családnak. Volt időnk játszani egy kis hokit és most teljesen frissen indulok az első versenyre. Megpróbálom megnyerni, vagy legalább feljutni a pódiumra. Semmi más nem számít.