|
Technikai ismertető: Toyota TF106B
2010.01.20. 16:06
Alig telt el az első hat nagydíj a 2006-os Forma 1-es világbajnoki szezonból, a Toyota versenyistálló máris elkészítette az év elején pályára küldött TF106-os névre hallgató konstrukciójának továbbfejlesztett változatát, a TF106B-t.
A csapat szakembereinek elmondása szerint legújabb szerzeményük számos olyan technikai fejlesztést és újítást tartalmaz, amitől egyértelmű előrelépést várnak a szezon hátralévő futamain. A „B" jelzéssel ellátott négykerekű üzemanyagtartályát, a módosított aerodinamikai csomagját és az újratervezett első kerékfelfüggesztését kivéve az autó alapvető karakterisztikája hasonló maradt elődjéhez, a Toyota TF106-hoz.
A TF106B konstrukcióba szerelt első felfüggesztést tulajdonképpen már korábban is bevetették, hiszen a tavalyi Japán Nagydíjon a TF105B jelű autójukban ezt a technikai megoldást alkalmazták. Az új tervezésű autónál eltüntették az orreleme alatt, annak középvonalában a korábbi konstrukciónál fellelhető úgynevezett gerincrészt, amelytől az autó aerodinamikai viselkedését illetően egyértelmű előrelépést várnak a csapat mérnökei. Az új geometriai megoldásokat tartalmazó kerékfelfüggesztési rendszer eltérő kialakítású nyomórudat tartalmaz, mint ahogyan az a TF106-os esetében volt. Ennek eredményeképpen az autó orrelemének felső része is megváltozott, hiszen a felső síkban, az orrkúp két oldalán egy-egy kitüremkedés látható. Ezek alatt bújnak meg az előzőekben említett rudak rögzítési pontjai.
A TF105 és a TF106 tengelyei közötti távolságot tekintve nem történt változás, bár a motor és a karosszéria közötti távolság (2) valamelyest lecsökkent az idei évben életbe léptetett szabálymódosítások értelmében használatba vett rövidebb építésű V8-as erőforrásoknak köszönhetően.
Az új fejlesztésű TF106B konstrukció hosszabb üzemanyagtartályt kapott (1), abból a megfontolásból, hogy így kompenzálják a rövidebb motor által adódó hosszméretbeli különbséget.
Műszaki adatok
Karosszéria
|
Méhsejt szerkezetű, préselt szénszálas anyagból készült rétegekből áll.
|
Üzemanyag-tartály
|
ATL biztonsági cella
|
Első kerékfelfüggesztés
|
Szénszálas anyagból készült, háromszög alakú, kettős keresztlengőkar, amely szintén szénszálas erősítéssel rendelkező keresztrudat és tolórudat rejt magában.
|
Hátsó kerékfelfüggesztés
|
Szénszálas anyagból készült, háromszög alakú, kettős keresztlengőkar, amely szintén szénszálas erősítésű tolórúddal van kiegészülve.
|
Lengéscsillapító
|
Penske
|
Kerekek
|
BBS kovácsolt magnézium
|
Gumiabroncsok
|
Bridgestone Potenza
|
Féknyereg
|
Brembo
|
Fékhengerek
|
Brembo
|
A féknél felhasznált anyagok
|
Hitco (szén / szén)
|
Kormányzás
|
Toyota által kifejlesztett
|
Kormánykerék
|
Toyota szénszálas anyagból készített kormány, Toyota / Magneti Marelli műszerekkel
|
Vezetői ülés
|
Szénszálas anyagból készített, a pilóta testvonalához pontosan igazodik
|
A versenyző biztonsági felszerelése
|
Takata
|
HANS
|
Toyota fejlesztés
|
Elektronikai rendszer
|
Toyota / Magneti Marelli
|
Sebességváltó
|
7 fokozatú váltómű hátramenettel. Toyota / Xtrac által készített váltómechanizmus, amelyet a pilóta a kormánykeréken elhelyezett kapcsolókarok használatával, elektro-hidraulikus rendszer működtet.
|
A TF106B főbb méretei
Tengelytáv
|
3090mm
|
Teljes hossz
|
4530mm
|
Teljes magasság
|
950mm
|
Teljes szélesség
|
1800mm
|
Teljes súly
|
600kg a versenyzővel és a kamerával együtt
RVX-06 specifikáció
A motor elnevezése
|
RVX-06
|
Hengerek száma
|
8
|
Hengerűrtartalom
|
2398ccm
|
Lóerő
|
kb. 740bhp
|
Fordulatszám
|
19,000rpm
|
Szelepvezérlés
|
pneumatikus
|
Gázszabályzás
|
hidraulikus
|
Gyújtógyertya
|
DENSO
|
Üzemanyag
|
Esso
|
Kenőanyag
|
Esso
|
|
|
|
|
|
|