Renault: R27
2010.01.20. 16:27
Hatszáz vendég és újságíró előtt tartotta 2007-es autójának ünnepélyes bemutatóját a Renault Amszterdamban, új főszponzora, a holland ING bank székhelyén.
A zsinórban két világbajnoki címet szerző gárda a címvédő Fernando Alonso nélkül, és Michelin helyett Bridgestone abroncsokkal kénytelen nekivágni az évnek, Flavio Briatore azonban biztos benne, hogy az R27-tel a Renault ott folytatja a menetelést, ahol tavaly abbahagyta.
"Az ING Renault F1 Team nem átmeneti évnek szánja az ideit. Mindig tartottuk magunkat ahhoz, hogy a csapat az, ami számít, és a siker a mindannyiunkat átható csapatszellemből fakad. 2007 kiváló lehetőséget ad, hogy ezt bizonyítsuk" - hangsúlyozta a csapatfőnök, hogy a Renault-t nem pusztán Alonso tette naggyá.
Az istálló a rutinos Giancarlo Fisichellával és a spanyol helyére igazolt Heikki Kovalainennel vág neki az évnek, és Briatore hitet tett a páros potenciálja mellett. "Hiszünk a választásainkban, és biztosak vagyunk benne, hogy segítségükkel 2007-ben további sikereket érhetünk el" - mondta.
"Nagy változások mennek végbe ebben az idén, és nem csupán a Renault-nál, hanem az egész mezőnyben. Minden szinten kemény versengésre lehet számítani, de épp a nehéz körülmények között tudja bizonyítani egy csapat a rátermettségét. Mi is erre fogunk törekedni."
A gárdát 1994 óta támogató Japan Tobacco helyett a Renault főszponzora az ING lett, aminek eredményeképp az R27 szokatlan - ezüst, narancsárga és sötétkék - festést kapott a gyár tradicionális sárga színe mellé. A holland bank egyébként a McLaren és a Ferrari támogatását is megvizsgálta, mielőtt letette a voksát a Renault mellett.
"F1-es programunk lehetővé teszi, hogy az egész világon növeljük az ING márka ismertségét. Globális szinten jelenleg az F1 nyújtja a legjobb reklámplatformot, mivel ez a sportág szólítja meg a legszélesebb rajongótábort. A Renault mellett pedig a pályán nyújtott páratlan eredményei miatt döntöttünk " - jelentette ki Michel Tilmant, a pénzintézet vezérigazgatója.
Győztes alapokon
Noha az eddig leleplezett 2007-es autók közül a Renault külalakja változott meg a legnagyobb mértékben, az új színek nem rejtenek hasonlóan forradalmi változásokat a karosszéria alatt: az R27 az R26 és az R26 evolúciójának eredménye.
Az enstone-i tervezőgárda a legnagyobb hangsúlyt az aero-hatékonyság növelésére, az új, ultragyors kapcsolású sebességváltóra, valamint a beállítások terén maximális mozgásteret biztosító felfüggesztésekre fektette, amit az új Bridgestone abroncsokra való átállás követelt meg.
"Nagyon büszke vagyok a munkára, amit a csapat az R27-esen végzett. Két kimagaslóan sikeres szezon áll mögöttünk, az elbizakodottságnak azonban nyoma sincs a Renault-nál. Bár változatlan szabályok mellett egyre nehezebb növelni a teljesítményt, technikai gárdánk keményen dolgozott, hogy innovatív megoldásokkal az új autó minden téren felülmúlja elődjét" - szögezte le Bob Bell technikai igazgató.
"Az aerodinamikai csomag még kifinomultabb, mint az előző években, az új sebességváltó pedig kézzelfogható előnyt biztosít a pályán" - osztotta meg Bell azokat a tapasztalatait, amelyeket az R27 első tesztjén szerzett.
A Renault ugyanis a múlt héten már négy napon át nyüstölte új konstrukcióját Jerezben, ráadásul a csapatok között egyedülálló módon rögtön két kasztni állt Fisichella és Kovalainen rendelkezésére. A páros 2000 km-t tett meg, és munkájukat néhány kisebb meghibásodástól eltekintve semmi sem hátráltatta.
A motor terén még kevesebb változtatás ment végbe, mint a kasztnin, az FIA homologizációs szabálya értelmében ugyanis az RS27 nem más, mint a tavaly Japán és Kínai Nagydíjon használt RS26-specifikáció optimalizált változata.
"Munkánk az idén teljesen más volt, mint a korábbi szezonokban" - jelentette ki Rob White, a motorokért felelős technikai igazgató. - "Ahelyett, hogy új erőforrást terveztünk volna, mint 2001 óta mindig, az idén a szabályok csak arra adtak lehetőséget, hogy a motort a 19 ezres percenkénti fordulatszám-limithez optimalizáljuk."
"A kezünket megkötötték az elírások, de az erőforrást annak ellenére RS27-nek fogjuk hívni, hogy mindössze 10 százalékban tartalmaz új alkatrészeket - szemben az előző években megszokott 95 százalékos aránnyal szemben" - tette hozzá.
|