Kimi-rajongók Klubja
Kimi-rajongók Klubja
A klub mottója:
Megcsillan a nap a Ferrarikon, Átszáguld Kimivel a célvonalon. Együtt mozog gép és lélek, Kimi-s leszek, amíg csak élek!
     
Fórum
     
Menü
     
Kimi blogja
     
Infók Kimiről
     
A hét képe
     
Extrák
     
Videók
     
Galéria
     
Kitalált történetek
     
Versek és más egyebek
     
Finn himnusz
     
A pilóták hivatalos oldalai
     
A letöltés menete
     
Kimi blogja 2
Friss bejegyzések
2009.11.06. 08:56
2009.11.06. 08:55
2009.11.06. 08:55
2009.11.06. 08:54
2009.09.18. 11:40
Friss hozzászólások
     
2008 autói
2008 autói : Honda - RA108

Honda - RA108

  2010.01.20. 16:54


 A valenciai versenypályán a 2008-as világbajnoki szezon újabb résztvevője, ezúttal a Honda Racing alakulat vitte pályára legújabb fejlesztésű konstrukcióját, a Honda RA108-at.

Az új autó január 29-én megrendezésre kerülő ünnepélyes bemutatója előtt a Honda vezetősége úgy döntött, hogy Rubens Barrichelloval a volán mögött megkezdik legújabb szerzeményük tesztelését. A 2007-es idény sajnálatos módon nem az előzetes remények szerint alakult a csapat számára, így érthető módon az RA108-as autótól remélik az előrelépést jelentő eredmények elérését.

A tavalyi modell vezethetőségével kapcsolatos problémákon igyekeztek javítani a Honda mérnökei, melynek érdekében egy teljesen új fejlesztési filozófiára alapozva született meg a jelenleg fehér színben pályára küldött négykerekű. Az autón látható homloklemezek, az új oldalsó kocsiszekrény és a motorburkolati elemek vonalvezetésén történtek ugyan apróbb finomítások, de külső megjelenésükben hagyományosnak mondható karosszériaelemekről van szó. Az RA108-as autó oldalsó elemein található légterelő szárnyak a tavalyi évben használt modelltől öröklődtek.

A 2007-es szezonban alkalmazott RA107-es versenyautónak elsősorban aerodinamikai szempontból voltak hiányosságai, melyek leginkább a nagyobb sebességről történő fékezések és a kanyarodások során az úttartási- és menetstabilitási jellemzőiben voltak tapasztalhatóak. Ezen hiányosságok orvoslása érdekében a Honda alkalmazni kívánta a „fresh eye" szemléletet, melynek eredményeképpen új szakembereket kezdett el alkalmazni a technikai osztály egyes területein. Ennek értelmében csatlakozott a csapathoz Loic Bigois, aki korábban a Williams alkalmazásában állt, és mára a Honda aerodinamikai szakembereként igyekszik kamatoztatni tudását, és az egykori Toyotás és BMW-és tervező, Jorg Zander, valamint a Ferrari hajdani technikai vezetője, Ross Brawn is, akik egytől-egyig a Honda Racinget fogják erősíteni az idei évtől kezdődően.

Az RA108-as autó motorburkolata körül elhelyezett légterelő elemek valamelyest a BMW-Sauber F1.08-as konstrukciót idézik, melyek talán Jorg Zander korábbi BMW-s tapasztalatainak eredményeképpen születtek meg ilyen formában. Annak ellenére, hogy a 2007-es évben használt modell rengeteg gondot jelentett a Honda technikai csapata számára, az RA108-as versenyautó aerodinamikai elemein nem feltétlenül volt szükség gyökeres változtatásokra, melyet a jelenleg bemutatott autón látható elemek is igazolnak. A fejlesztések során elvégzett szélcsatornai tesztelések kimutatták például, hogy a homloklemezeken elvégzett kisebb finomítások is már kedvezően befolyásolják az új autó kanyarokban tanúsított menettulajdonságait.

Az előzőekben említett homloklemezek és fordítólemezek tervezésénél alkalmazott filozófia még Geoff Willistől származik. Az elülső és a hátsó beépítésű homloklemezeknek természetesen más és más szerepe van, hiszen az oldalsó kocsiszekrény elején kialakított hűtőnyílás előtt lévő lapok kisebb, vagy nagyobb méretben történő elkészítése jelentősen befolyásolja a padlólemez alatt átáramló levegő mennyiségét, ami pedig a tapadási-, és úttartási jellemzőkre van nagy hatással.
Az RA108-as autó esetében ezeket az elemeket valamelyest nagyobb méretben készítették el, mint az a tavalyi esztendőben volt látható, bár a 2007-es év vége felé tesztelt változatot is ehhez hasonló kivitelű homloklemezekkel látták már el. Ezen légterelő elemek felső része a Ferrari által alkalmazott megoldáshoz hasonlóan lépcsőzetes vonalvezetést kapott, amelyhez egy kisebb méretben elkészített fordítólemez is társul az első kerékfelfüggesztés alsó keresztlengőkarja alá beépítve.

A fordító- és homloklemezektől elvárt aerodinamikai hatáshoz elengedhetetlen azonban a megfelelő kialakítású első légterelő szárny, amely jelen esetben a 2007-es év vége felé alkalmazott kivitel továbbfejlesztett változata. Az új szárny alsó vízszintes profilja mélyebbre ível az autó orrkúpja alatt, ami a megfelelő mennyiségű légáramlatot biztosítja az RA108-as padlólemezének irányába. A Honda a rivális csapatok által az eddigiekben bemutatott 2008-as fejlesztésekkel ellentétben magasabb építésű orrkúppal látta el az új autóját, amely nehezebbé tenné a McLaren, vagy akár a Williams által is használt, az orrcsúcs felett átívelő extra szárnyprofil esetleges alkalmazását. Innen kezdve egy kissé érdekessé válhat a helyzet, hogy talán az előzőekben említett kiegészítő szárnylemez, vagy a Honda által jelenleg bemutatott megoldás lesz kifizetődőbb, vagy esetleg a japánok előrukkolnak majd egy újabb kialakítású „orrszerkezettel".

Az RA108-as orrkúpjának alsó síkja valamelyest lejjebb került, és ezzel a korábbi változathoz képest valamelyest jobban közelít a vízszintes irányultsághoz.

Az első kerékfelfüggesztés tekintetében is történtek módosítások, hiszen az alsó keresztlengőkarok beépítési helyzetükből adódóan most közelebb kerültek a monocoque oldalához, és a felső lengőkarok beépítési módjának módosítása révén pedig egy teljesen új geometriát hoztak létre az RA108-as első kerékfelfüggesztési rendszerének.

Az oldalsó kocsiszekrény tekintetében van ugyan némi hasonlóság a 2007-es évben használt autóhoz viszonyítva, de a légbeömlő nyílás alsó részénél mélyebben ívelő, karcsúbb kialakítás szerint készült el az RA108-as esetében. A váll-lemezek kisebbek lettek, és az oldalsó karosszériára épített légterelő idomok beépítési hossza is módosult.

Az oldalsó kocsiszekrény felső részén kialakított kémények mérete is csökkent, melyek igen letisztult módon hordoznak egy-egy T-alakban kialakított légterelő elemet. A kémények geometriai méretéből és kialakításából adódó hűtési jellemzőkhöz igazodva történt az oldalsó burkolat felső felületén kialakított zsaluszerű hűtőnyílások kialakítása, amelynek velejárójaként a karosszéria alatt lévő hűtők nagyobb szögben (sokkal inkább felfelé irányítva, mint oldalsó irányban megdöntött pozícióban helyezték el) és a korábbi megoldásokkal ellentétben hátrébb kerültek. Mivel a 2008-as idényben életbe lépő új technikai szabályok miatt sokkal többet kell majd kibírniuk az autók sebességváltóinak, a Honda által alkalmazni kívánt új hűtési rendszer is ehhez az irányelvhez próbál igazodni.

Szintén a BMW-Sauber által alkalmazott megoldásra emlékeztet a motorburkolat hátsó részéből kinövesztett, a hátsó légterelő szárny előtt párhuzamos irányban elhelyezett kiegészítő légterelő lemez, amely viszonylag közel került a hátsó szárny alsó profiljához.

Az idei évben bevezetett új biztonsági előírások értelmében a Honda mérnökeinek is magasabbra kellett építeni a pilótafülke versenyző feje mellé eső oldalsó falát.

A Honda alakulat által jelenleg bemutatott RA108-as konstrukciót összevetve a már szintén bemutatott, többi 2008-as versenyautóval szemben elmondható, hogy a szemmel látható fejlesztések tekintetében egy kissé alacsonyabb szintet ütöttek meg. Ez természetesen nem jelenti azt, hogy az idei évben sem lesznek képesek jelentősebb mértékű javulásra, hiszen a szezonnyitó futamig további tesztelések várnak még a csapatra, melynek eredményeképpen minden bizonnyal új aerodinamikai csomaggal indulnak majd az év első, ausztráliai nagydíján. Az RA108-as végleges külső megjelenését illetően sem kell már olyan sokáig várni, hiszen a csapat brackley-i gyárában január 29-én fogják leleplezni a végleges színezettel ellátott négykerekűt.

 

A Honda RA108 műszaki adatai

Karosszéria:

Méhsejt szerkezetű, préselt szénszálas anyag

Kerékfelfüggesztés:

Felső és alsó keresztlengőkarok elől és hátul; beépített rugók és lengéscsillapító elemek, amelyek működtetése nyomórudak segítségével történik

Lengéscsillapítók:

Showa

Kerekek:

BBS, kovácsolt magnézium

Gumik:

Bridgestone Potenza

Fékek:

Alcon féknyergek, szénszálas anyagból készült féktárcsák és fékbetétek

Kormánymű:

A Honda által kifejlesztett szervokormányzás

Kormánykerék:

A Honda által kifejlesztett, szénszálas anyagból összeállított kormánykerék

Elektronika:

Az FIA által előírt ECU

Sebességváltó:

Szénszálas anyagból készített ház; hátramenetet is tartalmazó 7 sebességes váltómű; félautómata, hidraulikus úton működtetett szerkezet

Kuplung:

Szénszálas anyagból készül

 

RA108 technikai adatok

Teljes hossz:

4700 mm

Teljes magasság:

950 mm

Teljes szélesség:

1800 mm

 

A Honda RA808E motor műszaki adatai

Megnevezés:

Honda RA808E

Űrtartalom:

2398 ccm

Hengerszám:

8

A hengerek elrendezése:

90˚

Fordulatszám:

max. 19.000 ford/perc

Szelepműködtetés:

Hengerenként 4 szelep; pneumatikus működtetés

Gázszabályzás:

Elektro-hidraulikus működtetés

Gyújtógyertya:

NGK

Olaj:

ENEOS

     
Élő közvetítés

Amennyiben élőben szeretnétek nyomon követni az eseményeket, akkor katt   IDE  (angol kommenttel)

     
Irány a Hungaroring!!!
     

Futamok, tesztek
     
Rólunk :)
     
Chat
Név:

Üzenet:
:)) :) :@ :? :(( :o :D ;) 8o 8p 8) 8| :( :'( ;D :$
     
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
     
Rally
     
Forma 1
     
A sport megértése
     
2006 autói
     
Csapatok hivatalos oldalai
     
Forrásaink:
     
Linkek

www.zdstudio.gportal.hutársoldalunk

www.christianklien.gportal.hu(társoldalunk)

http://jennidalhman.play.hu/http://christianklien.play.hu/

 

     
Linkek
     
Számláló
Indulás: 2005-08-03
     
Forma 1-es autók
     

Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, egyéb épületek szigetelését kedvezõ áron! Hívjon! 0630/583-3168    *****    Ha te is könyvkiadásban gondolkodsz, ajánlom figyelmedbe az postomat, amiben minden összegyûjtött információt megírtam.    *****    Nyereményjáték! Nyerd meg az éjszakai arckrémet! További információkért és játék szabályért kattints! Nyereményjáték!    *****    A legfrissebb hírek Super Mario világából, plusz információk, tippek-trükkök, végigjátszások!    *****    Ha hagyod, hogy magával ragadjon a Mario Golf miliõje, akkor egy egyedi és életre szóló játékélménnyel leszel gazdagabb!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, nagyon fontos idõnként megtudni, mit rejteget. Keress meg és nézzünk bele együtt. Várlak!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését!    *****    rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com    *****    Vérfarkasok, boszorkányok, alakváltók, démonok, bukott angyalok és emberek. A világ oly' színes, de vajon békés is?    *****    Az emberek vakok, kiváltképp akkor, ha olyasmivel találkoznak, amit kényelmesebb nem észrevenni... - HUNGARIANFORUM    *****    Valahol Delaware államban létezik egy város, ahol a természetfeletti lények otthonra lelhetnek... Közéjük tartozol?    *****    Minden mágia megköveteli a maga árát... Ez az ár pedig néha túlságosan is nagy, hogy megfizessük - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Aktív közösség    *****    Az oldal egy évvel ezelõtt költözött új otthonába, azóta pedig az élet csak pörög és pörög! - AKTÍV FÓRUMOS SZEREPJÁTÉK    *****    Vajon milyen lehet egy rejtélyekkel teli kisváros polgármesterének lenni? És mi történik, ha a bizalmasod árul el?    *****    A szörnyek miért csak éjjel bújnak elõ? Az ártatlan külsõ mögött is lapulhat valami rémes? - fórumos szerepjáték    *****    Ünnepeld a magyar költészet napját a Mesetárban! Boldog születésnapot, magyar vers!    *****    Amikor nem tudod mit tegyél és tanácstalan vagy akkor segít az asztrológia. Fordúlj hozzám, segítek. Csak kattints!    *****    Részletes személyiség és sors analízis + 3 éves elõrejelzés, majd idõkorlát nélkül felteheted a kérdéseidet. Nézz be!!!!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, egyszer mindenkinek érdemes belenéznie. Ez csak intelligencia kérdése. Tedd meg Te is. Várlak