Kimi-rajongók Klubja
Kimi-rajongók Klubja
A klub mottója:
Megcsillan a nap a Ferrarikon, Átszáguld Kimivel a célvonalon. Együtt mozog gép és lélek, Kimi-s leszek, amíg csak élek!
     
Fórum
     
Menü
     
Kimi blogja
     
Infók Kimiről
     
A hét képe
     
Extrák
     
Videók
     
Galéria
     
Kitalált történetek
     
Versek és más egyebek
     
Finn himnusz
     
A pilóták hivatalos oldalai
     
A letöltés menete
     
Kimi blogja 2
Friss bejegyzések
2009.11.06. 08:56
2009.11.06. 08:55
2009.11.06. 08:55
2009.11.06. 08:54
2009.09.18. 11:40
Friss hozzászólások
     
2009 autói
2009 autói : Toro Rosso - STR4

Toro Rosso - STR4

  2010.01.21. 11:29


A barcelonai teszt nyitónapján a Toro Rosso is leleplezte idei versenyautóját. Az STR4 az új Red Bullra épül, de alaposan át kellett tervezni, hogy befogadja a Ferrari motorját és KERS-ét. Az RB5 biztató tesztjei mégis derűlátóvá teszik Franz Tost csapatfőnököt.

Hétfő reggel a Forma-1 egyik legkisebb csapata, a Toro Rosso is előrukkolt 2009-es autójával, így már csupán az újdonsült Brawn GP-nek kell hivatalosan lelepleznie új modelljét.

Az STR4 a négynapos barcelonai teszt előtt mutatkozott be a nagyközönségnek, de a faenzai istálló már a múlt héten bejáratta az olaszországi Adria versenypályán.

Az autó gerincét - akárcsak az előző három Toro Rossóét - a testvércsapat angliai bázisán székelő Red Bull Technology tervezte Adrian Newey vezetésével. Mivel azonban a Red Bull Racinggel szemben a Toro Rosso a Ferraritól vásárol motort és KERS-t, a terveket jócskán módosítani kellett.

Az istálló máris előrelépésnek könyvelheti el, hogy Sébastien Bourdais és Sébastien Buemi már a melbourne-i szezonnyitótól kezdve az STR4-gyel szállhat harcba, hiszen tavaly csak Monacóban debütált az új autó. Igaz, azzal Sebastian Vettel később megnyerte az Olasz Nagydíjat, hozzásegítve a gárdát a konstruktőri tabella 6. helyéhez. A Toro Rosso most szerényebb célokat tűzött ki.

"A 2008-as idény kiválóan sikerült a pályán nyújtott teljesítményünket tekintve, amelyről nyugodtan kijelenthetjük, hogy túlszárnyalta az elvárásainkat" - fogalmazott Franz Tost csapatfőnök. - "Történetünk során a legtöbb pontot gyűjtöttük össze, pole pozíciót szereztünk, és futamgyőzelmet arattunk. Nehéz lesz ehhez felnőni az idén."

"Minden versenyistállónak ugyanazt a célt kell kitűznie: megnyerni minden futamot, amelyen elindul. Ez természetesen nem fog megtörténni, és még 2008-as teljesítményünk megismétlése is nehéz lesz, hiszen a sport új korszakba lépett. A célunk ezért az, hogy minden vasárnap este azzal a tudattal hagyjuk el a pályát, hogy minden tőlünk telhetőt megtettünk. Az eredmények utána már csak azon múlnak, hogy a többiek mennyire végeztek jó munkát."

A 2009-es szabályváltoztatások egy része kifejezetten pozitívan érintette a Toro Rossót. A szélcsatorna- és CFD-használat korlátozása nem nagy érvágás a szerény lehetőségekkel bíró istállónak, és leépítésre sem kényszerültek, hiszen eleve csak 175 embert foglalkoztattak. A KERS, a slick gumik az új aerodinamikai szabályok azonban nagy kihívást jelentettek.

"A technikai szabályváltoztatásoknak van egy nagy hátulütőjük számunkra: a sport történetében mindig a nagyobb csapatok voltak azok, amelyek technikai erőforrásaik és tapasztalataik révén gyorsabban tudtak alkalmazkodni a módosításokhoz. Tavaly éppen azáltal válhatott annyira versenyképessé a Toro Rosso, hogy a szabályok hosszú évekig stabilak voltak" - vélekedett Tost.

Az viszont kedvező előjel, hogy az RB5 kifejezetten gyorsnak bizonyult az eddigi teszteken: a múlt héten rendezett jerezi gyakorláson például Sebastian Vettel érte el a legjobb köridőt.

"A Red Bull Racing legelső, jerezi tesztjétől kezdve versenyképesnek tűnt az autó, Adrian Newey és csapata roppant ígéretes csomaggal rukkolt elő. Az autó jól néz ki, és igen biztató teljesítményt mutat" - mutatott rá Tost.

Nemcsak átfestett Red Bull az STR4

A Toro Rosso technikai gárdáját irányító Giorgio Ascanelli azt hangsúlyozta: téved, aki azt hiszi, készen kapják a Red Bulltól az autókat, és nekik csupán annyi a dolguk, hogy elutazzanak vele a versenyhétvégékre.

"A Red Bull Technology roppant jelentős munkát végez azzal, hogy meghatározza az új autó lényegi jellemzőit: a hosszát, a tengelytávját, a súlyeloszlását és az alapvető méreteit" - magyarázta a rutinos technikai igazgató.

"Az alkatrészek csomagolása azonban minden F-1-es autó esetében a motor és a pilóták sajátosságai köré épül, és mivel mi más motort használunk, mint testvérgárdánk, másmilyen üzemanyagellátó-rendszerre és benzintankra van szükségünk. Az autónk ezért teljesen más, mint a Red Bull Racingé, és saját magunk, helyben tervezzük."

"Mindez igaz a víz- és olajellátó rendszerekre is, amelyek a motorhoz kapcsolódnak. A különböző motoroknak más a hőkibocsátásuk és az üzemi hőmérsékletük, a felhasznált anyagot ezekhez kell igazítanunk. Az erőforrások építésénél az alkatrészek toleranciáját is figyelembe kell venni, hogy a motor egy jól behatárolt hőmérséklet-tartományban működjön optimálisan. Ez meghatározza a hűtők és a belső aerodinamika kialakítását. Ez pedig hatással van a (külső) aerodinamikára, erről szintén Faenzában gondoskodunk."

Gianfranco Fantuzzi csapatmenedzser rámutatott: a gyártási feladatokat ugyancsak 100 százalékban saját tető alatt hajtják végre. Az istálló kompozit részlege három autoklávval dolgozik, amelyek közül az egyiket a télen továbbfejlesztették, mivel - a Red Bull hatalomátvétele óta először - házon belül alkották meg a monocoque-ot is. Ezt eddig egy osztrák partner, a Carbotec végezte el.

A csapat ezzel együtt korszákváltás előtt áll, hiszen 2010-ben lejár az "ügyfélautók" türelmi ideje, és a Toro Rosso már az alapterveket sem kaphatja meg a Red Bulltól. A faenzai tervezőirodában jelenleg csak 12 mérnök dolgozik, így az idén jelentősen bővíteni kell a létszámot.

2009 másik sarkalatos pontja a KERS bevetésének időzítése lesz. A Toro Rosso főmérnöke, Laurent Mekies erről egyelőre szűkszavúan nyilatkozott: "Ami a KERS-t illeti, a rendszerünk a Ferraritól jön, és szorosan együttműködünk velük, hogy mindketten a lehető leggyorsabban halajdunk a fejlesztésével."

Az STR4-et Sébastien Bourdais kezdte tesztelni Barcelonában. A francia második évét kezdi az F-1-ben és a Toro Rossónál, amelynek színeiben tavaly 4 pontot gyűjtött. A másik autót a Vettel helyére igazolt svájci újonc, a 20 éves Sébastien Buemi vezeti majd.

Képekért katt ide

     
Élő közvetítés

Amennyiben élőben szeretnétek nyomon követni az eseményeket, akkor katt   IDE  (angol kommenttel)

     
Irány a Hungaroring!!!
     

Futamok, tesztek
     
Rólunk :)
     
Chat
Név:

Üzenet:
:)) :) :@ :? :(( :o :D ;) 8o 8p 8) 8| :( :'( ;D :$
     
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
     
Rally
     
Forma 1
     
A sport megértése
     
2006 autói
     
Csapatok hivatalos oldalai
     
Forrásaink:
     
Linkek

www.zdstudio.gportal.hutársoldalunk

www.christianklien.gportal.hu(társoldalunk)

http://jennidalhman.play.hu/http://christianklien.play.hu/

 

     
Linkek
     
Számláló
Indulás: 2005-08-03
     
Forma 1-es autók
     

Ha te is könyvkiadásban gondolkodsz, ajánlom figyelmedbe az postomat, amiben minden összegyûjtött információt megírtam.    *****    Nyereményjáték! Nyerd meg az éjszakai arckrémet! További információkért és játék szabályért kattints! Nyereményjáték!    *****    A legfrissebb hírek Super Mario világából, plusz információk, tippek-trükkök, végigjátszások!    *****    Ha hagyod, hogy magával ragadjon a Mario Golf miliõje, akkor egy egyedi és életre szóló játékélménnyel leszel gazdagabb!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, nagyon fontos idõnként megtudni, mit rejteget. Keress meg és nézzünk bele együtt. Várlak!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését!    *****    rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com    *****    Vérfarkasok, boszorkányok, alakváltók, démonok, bukott angyalok és emberek. A világ oly' színes, de vajon békés is?    *****    Az emberek vakok, kiváltképp akkor, ha olyasmivel találkoznak, amit kényelmesebb nem észrevenni... - HUNGARIANFORUM    *****    Valahol Delaware államban létezik egy város, ahol a természetfeletti lények otthonra lelhetnek... Közéjük tartozol?    *****    Minden mágia megköveteli a maga árát... Ez az ár pedig néha túlságosan is nagy, hogy megfizessük - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Aktív közösség    *****    Az oldal egy évvel ezelõtt költözött új otthonába, azóta pedig az élet csak pörög és pörög! - AKTÍV FÓRUMOS SZEREPJÁTÉK    *****    Vajon milyen lehet egy rejtélyekkel teli kisváros polgármesterének lenni? És mi történik, ha a bizalmasod árul el?    *****    A szörnyek miért csak éjjel bújnak elõ? Az ártatlan külsõ mögött is lapulhat valami rémes? - fórumos szerepjáték    *****    Ünnepeld a magyar költészet napját a Mesetárban! Boldog születésnapot, magyar vers!    *****    Amikor nem tudod mit tegyél és tanácstalan vagy akkor segít az asztrológia. Fordúlj hozzám, segítek. Csak kattints!    *****    Részletes személyiség és sors analízis + 3 éves elõrejelzés, majd idõkorlát nélkül felteheted a kérdéseidet. Nézz be!!!!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, egyszer mindenkinek érdemes belenéznie. Ez csak intelligencia kérdése. Tedd meg Te is. Várlak    *****    Új kínálatunkban te is megtalálhatod legjobb eladó ingatlanok között a megfelelõt Debrecenben. Simonyi ingatlan Gportal