| Hírek : Ecclestone alternatív nyomvonallal fokozná az F1 izgalmait |
Ecclestone alternatív nyomvonallal fokozná az F1 izgalmait
2010.01.15. 18:39
Bernie Ecclestone újabb hajmeresztő ötlettel állt elő annak érdekében, hogy még látványosabbá, még izgalmasabbá tegye a Forma-1-es nagydíjakat. Az F1 nagyura pályarövidítő alternatív nyomvonalat építtetne a Forma-1-es pályákra, amelyet a pilóták minden versenyen igénybe vehetnének néhány alkalommal.
Ecclestone a jelek szerint kezdi feladni annak reményét, hogy a közeljövőben látványosan megnőjön a Forma-1-ben az előzések száma, legalábbis legújabb ötlete, az alternatív nyomvonal gondolata éppen annak megoldásaként pattant ki fejéből, hogy hogyan lehetne elkerülni, hogy egy-egy versenyző hosszabb időre beszoruljon egy nála lassabb versenyző mögé. Ekkor ugyanis egyszerűen fogná magát a feltartott, és a rövidebb nyomvonalat választaná, majd saját tempójában haladhatna tovább.
A szabály esetleges bevezetésével Ecclestone kimondva, kimondatlanul, de részben egy kis taktikát is visszacsempészne a Forma-1-be (a tankolás betiltásával az üzemanyag-mennyiséggel jövőre már nem lehet taktikázni), hiszen akár győzelmek sorsa dőlhetne el azon, hogy ki tudja a legmegfelelőbb pillanatban ellőni a maga extra lehetőségeit.
"Csak képzeljenek el egy "pályalevágást", amit egy versenyző mondjuk öt alkalommal használhatna minden versenyen! Ez megakadályozná, hogy a versenyzők beragadjanak egymás mögé. Jót tenne a tévéközvetítéseknek is"- próbálta népszerűsíteni ötletét Ecclestone a britReuters hírügynökségnek nyilatkozva, ami tegyük hozzá sietve, korántsem saját kútfejéből pattant ki.
A ralikrosszban ugyanis néhány éve kötelezővé tették az úgynevezett "joker kör" (egy alternatív nyomvonal) létesítését az Európa-bajnoki futamoknak otthont adó pályákon, amelyekre az előfutamokban és a döntőkben egyszer-egyszer kötelezően ki kell látogatnia minden versenyzőnek. A különbség csupán annyi a ralikrosszban jól működő módszer és az Ecclestone által az F1-ben bevezetni tervezett kigondolás között, hogy a ralikrosszban nem rövidebb, hanem hosszabb az alternatív nyomvonal az alapértelmezett vonalvezetésnél.
Gyakorlati jellegű aggály lehet, hogy a ralikrossz tapasztalataiból kiindulva, a Forma-1-es autók esetében komoly balesetek történhetnének azon a ponton, ahol a két nyomvonal újból egyesül. Gondoljunk bele, egyik versenyző jön padlógázon innen, a másik jön padlógázon amonnan, és vélhetően egyikük sem akarja majd elemelni a gázról a lábát... Ezért egyértelműen meg kellene határozni, hogy melyik nyomvonalról érkező pilótának van elsőbbsége. A ralikrosszban a kisebb bodicsekkek a versenyek természetes velejárói, de a Forma-1-es autók esetében ezt már nem mondhatjuk el.
Az ötlet ettől persze még nem feltétlenül ördögtől való, de az biztos, hogy még igen alapos átgondolásra szorul.
A versenyzők közül elsőként Jarno Trulli kommentálta a hírt, és finoman szólva is elvetette a pályalevágás gondolatát. "Ez nem egy játék, ez egy sport. Úgy vélem, Bernie-nek néha vannak jó ötletei, de ez a levágósdi egyszerűen megvalósíthatatlan a Forma-1-ben"- idézi a Reuters a veterán olaszt.
| |